۰

آغاز تحقیقات درباره علت سقوط هواپیمای اوکراینی طبق ضوابط ایکائو

تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۲
آغاز تحقیقات درباره علت سقوط هواپیمای اوکراینی طبق ضوابط ایکائو
به گزارش عصر تعادل سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به فضاسازی‌های مشکوکی که درخصوص سقوط هواپیمای اوکراینی توسط منابع غربی ایجاد شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران تحقیقات درخصوص علت سقوط این هواپیما را طبق استانداردهای بین المللی و ضوابط ایکائو آغاز کرده است.

به گزارش بامداد جمعه  اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی در واکنش به این فضاسازی های مشکوک توسط منابع غربی افزود: جمهوری اسلامی ایران تحقیقات درخصوص علت سقوط این هواپیما را طبق استانداردهای بین المللی و ضوابط ایکائو آغاز کرده و از کشور اوکراین به عنوان صاحب هواپیما و کمپانی بوئینگ به عنوان سازنده هواپیما برای مشارکت در تحقیقات دعوت به عمل آورده است.

سخنگوی وزارت خارجه با تسلیت دوباره به خانواده جانباختگان در این سانحه گفت: جمهوری اسلامی ایران از حضور کارشناسان کشورهایی که اتباع آنها در این سانحه دلخراش جان خود را از دست داده اند استقبال کرده و از نخست وزیر کانادا و هر دولتی که اطلاعاتی در این خصوص دارد درخواست می‌نماید این اطلاعات را در اختیار کمیته بررسی سانحه مزبور در ایران قرار دهد.

به گزارش ایرنا، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۹ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل حادثه آتش‌سوزی سقوط کرد.

در این حادثه ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ مسافر خارجی جان باختند.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۷۱۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}