۰

مطهری: حرفای ترامپ بهره ای از منطق نداشت

تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۱
مطهری: حرفای ترامپ بهره ای از منطق نداشت
به گزارش عصر تعادل علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره حمله تلافی‌جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه نظامیان آمریکایی گفت: اقدام سپاه پاسداران خواست مردم و عمل به دستور اسلام بود، زیرا اسلام می‌گوید اگر به شما تعدی شد، باید مقابله به مثل کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اقدام ایران در حمله به پایگاه آمریکا در خاک عراق حساب شده بود، عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌ به گونه‌ای صورت گرفته بود که خسارات قابل توجهی به آمریکایی‌ها زده شود. بنابراین ایران قبل از اقدام، به دولت عراق اطلاع داد. باید گفت این کار مدبرانه بود.

مطهری با تاکید بر این‌که این اقدام ایران برای تلافی و انتقام کافی نیست، گفت: آمریکایی‌ها جنایت بزرگی انجام دادند که تلافی آن در طول زمان صورت خواهد گرفت. ممکن است بخشی از آن توسط خود ایران انجام شود و بخش دیگر توسط گروه‌های هوادار سردار سلیمانی در کل دنیای اسلام صورت گیرد که ارتباطی به ما نخواهد داشت.

وی افزود: حتی ممکن است اشخاصی خودشان دست به تلافی و انتقام بزنند که این امر نیز ارتباطی به جمهوری اسلامی ایران ندارد. 

به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی جنایت ترور سردار سلیمانی آنقدر بزرگ بود که آمریکا باید سال‌ها نگران انتقام‌ها باشد.

وی درباره سخنرانی رئیس‌جمهور ایالات متحده پس از اقدام ایران گفت: حرف‌های رئیس‌جمهور آمریکا را  شنیدم، حرف‌هایش از منطق و حکمت بهره‌ای نداشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا گفت بعد از برجام به ایران پول دادیم و این کشور آن را صرف تروریسم در منطقه کرد. نکته این‌جاست که این پول هدیه یا بخشش از طرف دولت آمریکا نبوده است؛ ایالات متحده دارایی‌های ایران را سال‌ها  بلوکه کرده بود و باید سال‌‎ها قبل آن را به ایران باز می‌گرداند پس از توافق برجام داد. 

وی تاکید کرد: ایالات متحده نمی‌تواند منتی بر سر ایران بگذارد که پول دادیم. علاوه بر این، درباره محل مصرف این پول هم دروغ می‌گوید و اصلا چه ربطی به او دارد. 

مطهری ادامه داد: ترامپ خطاب به ایران گفت بیایید برای مقابله با داعش همکاری کنیم. این حرف بسیار خنده‌دار است. ایالات متحده قهرمان مبارزه با داعش را ترور کرده است بعد می‌گوید بیایید برای مبارزه با داعش باهم همکاری کنیم! 

وی افزود: رئیس‌جمهور آمریکا به جای اظهار پشیمانی، به ترور سردار سلیمانی افتخار کرد و به خاطر اقدام تلافی‌جویانه ایران گفت تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌کنیم. بعد هم  گفت تا من هستم ایران نمی‌تواند بمب اتم بسازد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشاهده می‌کنید حرف‌های رئیس‌جمهور آمریکا چقدر بی‌ربط است! اصلا مگر برجام برای این نبود که مانع ساختن بمب اتم توسط ایران که ادعای واهی آنهاست، شود؟  خودش از آن خارج شد و توافق را برهم زد، بعد می‌گوید تا من هستم ایران نمی‌تواند بمب اتم بسازد! 

وی ادامه داد: نکته بعدی این سخنرانی این بود که ترامپ گفته بود هر اقدامی را تلافی را می‌کند. حتی تهدید کرده بود که 52 نقطه ایران را می‌زند اما حرف‌هایش نشان داد که به دنبال تلافی نیست. همین حرف‌ها و رفتارهای ضد و نقیض نشان می‌دهد که او از منطق و حکمت برخوردار نیست. 

مطهری درباره این‌که آمریکا به تازگی اعلام کرده است «بدون پیش‌شرط حاضر به گفت‌وگو با ایران است» گفت: مطرح کردن این صحبت‌ها در چنین شرایطی شیطنت است؛ چه طور ایران می‌تواند با قاتل سردار سلیمانی مذاکره کند؟ 

وی خاطر نشان کرد: اگر قبل از این ترور این حرف‌ مطرح می‌شد شاید قابل بررسی بود اما امروز که سردار بزرگ ما را ترور کرده مگر می‌شود دور یک میز بنشینیم و بخندیم، صحبت و مذاکره کنیم؟ این اصلا قابل قبول نیست. این کار مانند آن است که کسی برادر یا پدر آدم را ترور کند بعد بگوید باهم مذاکره کنیم. تنها راه این است که آمریکا تحریم‌ها را بردارد و به برجام بازگردد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: آمریکا همیشه از موضع بالا صحبت می‌کند. هر وقت دلش می‌خواهد ترور یا بمباران می‌کند، بعد می‌گوید باهم مذاکره کنیم. ایران این غرور و تکبر و تبختر ترامپ را خواهد شکست
مرجع : ایلنا
کد مطلب : ۱۴۷۱۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}