۰

سرمربی تیم فوتبال امید: تنها مشکل ما کم‌تجربگی بازیکنان است

تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۷
سرمربی تیم فوتبال امید: تنها مشکل ما کم‌تجربگی بازیکنان است
به گزارش عصر تعادل، حمید استیلی سرمربی تیم فوتبال امید در گفت‌وگو با برنامه «فوتبال یک» شبکه ورزش اظهار داشت: ابتدا درگذشت نادر باقری را تسلیت می‌گویم. او دوست خیلی خوب ما بود و از شنیدن خبر درگذشت او ناراحت شدیم. درباره مسابقات قهرمانی زیر 23 آسیا باید بگویم در سخت‌ترین گروه ممکن قرار داریم و AFC  این موضوع را اعلام کرده است. هر 4 تیم گروه ما شانس صعود دارند. بازیکنان ما تا حدودی از ازبکستان ترس داشتند، ضمن اینکه ما فقط یک هفته اردو در قطر داشتیم و 6 روز هم در تایلند اردو داشتیم و زمان کوتاهی برای هماهنگی در اختیارمان بود. 

وی ادامه داد: برخی از بازیکنان ما مانند حبیب فرعباسی نخستین بازی‌اش را برای تیم فوتبال امید انجام می‌داد. با این حال بازیکنان ما از لحاظ جسمانی آماده هستند و تنها مشکل ما کم‌تجربگی بازیکنان و بازی‌های تدارکاتی کم بود و زمان محدودی برای آماده‌سازی داشتیم. تیم ازبکستان یک تیم قدرتمند است و در سید اول آسیا هم قرار دارد. ازبک‌ها قهرمان دوره پیش مسابقات بودند و کره‌جنوبی هم نایب‌قهرمان بوده که هر دو تیم با ما هم‌گروه هستند. با همه این تفاسیر ما می‌توانستیم ازبکستان را شکست دهیم. 

استیلی افزود: ما مقابل ازبکستان در نیمه اول به جز پنالتی هیچ موقعیتی به حریف ندادیم  و در نیمه دوم با تغییراتی که ایجاد کردیم و آمدن مهدی قائدی شروع خوبی داشتیم و به بازی برگشتیم. اگر محبی آن توپ را گل می‌کرد، می‌توانستیم پیروز بازی باشیم. 

سرمربی تیم فوتبال امید در پاسخ به این سوال که چرا قائدی از ابتدا در ترکیب قرار نگرفت؟ خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی تایلند که گرم و شرجی است، ما استراتژی‌مان این بود که بیشتر از بازیکنان فیزیکی استفاده کنیم. با سیستم 4-1-4-1 بازی کردیم و با یک مهاجم به میدان رفتیم. صیادمنش از نظر جسمانی آمادگی کامل داشت و مهدی قائدی را هم به عنوان پلن دوم در نظر داشتیم و وقتی گل خوردیم، پلن دوم‌مان را اجرا کردیم. صیادمنش را عقب‌تر آوردیم و از قائدی استفاده کردیم. از نظر روانی هم قائدی را آماده روی نیمکت داشتیم و او اسلحه پنهان ما بود و وقتی به میدان آمد توانستیم به بازی برگردیم. ازبک‌ها تیمی هستند که دو سال در کنار هم بازی کرده‌اند و تیم کاملا هماهنگی بودند که ما توانستیم به خوبی آنها را کنترل کنیم. 

وی در خصوص شرایط میزبانی  محل برگزاری مسابقات تصریح کرد: میرشاد ماجدی چون تسلط خوبی به زبان انگلیسی و تایلندی دارد به ما خیلی خوب کمک کرده است. ما یک ماه قبل هم با ماجدی به تایلند آمده بودیم، ضمن اینکه یک آشپز خوب هم همراه تیم داریم، چون در اندونزی این تجربه را داشتیم که شرایط تغذیه بازیکنان در شرق آسیا مناسب نیست  و گروه پزشکی تیم هم به ما خیلی کمک کرده است.

استیلی درباره وضعیت صیادمنش خاطرنشان کرد: اللهیار مهاجمی است که برای ما در چند پست بازی می‌کند و در خدمت تیم است. ما در نیمه اول از او به عنوان تک‌مهاجم استفاده کردیم و دوندگی زیادی داشت و در نیمه دوم به عنوان هافبک راست بازی کرد. ما سه بازی سخت در اینجا داریم و از شانس ما هم بازی‌های ما ابتدا برگزار می‌شود که هوا گرم‌تر است و در کل باید بگویم که صیادمنش یکی از بازیکنان تاکتیک‌پذیر ما است. 

وی در مورد بازی با کره جنوبی که روز یکشنبه برگزار می‌شود، گفت: بازیکنان ما با وجود خستگی‌ای که داشتند یک نیمه از بازی چین و کره جنوبی را در ورزشگاه دیدند اما کادر فنی 90 دقیقه بازی را دید و آنالیز کرد. کره تیم فوق‌العاده قوی است. آنها در دقیقه 93 به چین گل زدند. بازی بسیار سختی با این تیم داریم. کادر فنی تیم فوتبال امید، کره جنوبی را تا ساعت 3-4 بامداد آنالیز کرد و امروز صبح هم تجزیه تحلیل کره ادامه داشت.  بحث ما روی کار دفاعی و شکل تیمی است تا بتوانیم در زمان کوتاهی که داریم، تیم را تقویت کنیم.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۱۴۷۱۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}