۰

لاریجانی: بررسی ابعاد این خطا، وظیفه مهمی است

تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۷
لاریجانی: بررسی ابعاد این خطا، وظیفه مهمی است
به گزارش عصر تعادل، رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی با ابراز همدردی با جان‌باختگان سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین، اعلام کرد: بررسی ابعاد این خطا، وظیفه مهمی است که باید در اولویت کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد همچنین شناسایی عوامل قصور یا تقصیر در ایجاد این واقعه تاسف‌بار مطالبه به حقی است که  نباید از آن غفلت گردد.

«علی لاریجانی» روز شنبه در پیامی خاطرنشان کرد: اطلاع از نتیجه تحقیقات در خصوص سانحه دلخراش سقوط  هواپیمای مسافربری اوکراینی و اثبات دخالت خطای انسانی در آن بار سنگین اندوه و  مصیبت این حادثه را  فزونی مضاعف بخشید.

رییس مجلس شورای اسلامی در این پیام آورده است: از این رو تاثر و تالم عمیق خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را از وقوع این خطای فاجعه‌بار اعلام و ضمن ابراز همدردی خالصانه با یکایک بازماندگان این عزیزان به ایشان صمیمانه تسلیت عرض کرده و از درگاه احدیت برای آنان صبر و آرامش طلب می‌کنم.  

وی افزود: بررسی ابعاد این خطا، وظیفه مهمی است که باید در اولویت کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد. همچنین شناسایی عوامل قصور یا تقصیر  در ایجاد این واقعه تاسف‌بار مطالبه به حقی است که  نباید از آن غفلت گردد.

لاریجانی افزود: مجموعه دستگاه‌های مرتبط باید تدبیری اتخاذ کنند تا راه بر تکرار چنین سانحه تلخی بسته شود و خطایی از این دست تحت هیچ شرایطی به وقوع نپیوندد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از خداوند متعال می‌خواهم که به جانباختگان این سانحه، رحمت بی‌کران خود را نثار  و به داغداران و مصیبت دیدگان صبر و سکینه قلبی عطا فرماید.

به گزارش ایرنا، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۹مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد. در این حادثه ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ مسافر خارجی جان باختند.

صبح امروز ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است. این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

در ادامه رئیس‌جمهوری ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۷۱۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}