۰

عراق در تلاش برای خرید اس ۴۰۰

تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۳
عراق در تلاش برای خرید اس ۴۰۰
به گزارش عصر تعادل قانونگذاران عراقی می‌گویند، دولت بغداد تصمیم گرفته است مذاکرات برای خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس‌-۴۰۰ روسیه را در واکنش به نگرانی‌هایش درباره تحرکات آمریکا پیش ببرد.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، اعضای پارلمان عراق می‌گویند کشورشان به خرید یک سامانه دفاع هوایی روسیه تصمیم گرفته است؛ در شرایطی که کرملین در تلاش برای افزایش حضورش در خاورمیانه و ایجاد شکاف میان بغداد و واشنگتن است.  

سامانه اس-۴۰۰ از همان نوعی است که ترکیه از روسیه خریداری کرده است و اقدامی است که روابط با ناتو دستخوش تحولاتی می‌کند. عراق در حال بررسی خرید این سیستم موشک دفاع هوایی روسیه است.

پیش از این در ماه اوت یکی از نمایندگان پارلمان عراق گفته بود ممکن است عراق در آینده به چنین سامانه‌های دفاعی نیاز پیدا کند اما متذکر شد خریداری اس-۴۰۰ روسی به روابط بغداد با واشنگتن لطمه می‌زند. به گفته او عراق نباید روابط خود با امریکا را خراب کند چون "آمریکا خواهان دفاع از این کشور در برابر خطرات خارجی و داخلی است".

اس۴۰۰ (Triumf) نسل جدید سامانه های پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی "الماس" طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته از خانواده پدافند هوایی اس-۳۰۰ به ‌شمار می‌رود. 

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس ۴۰۰ "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت‌انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده‌های شکاری، موشک‌های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، موشک‌های بالستیک میان‌برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۱۴۷۲۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}