۰

مسئولی که باید پروازها را لغو می‌کرد کیست؟

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۱
مسئولی که باید پروازها را لغو می‌کرد کیست؟
به گزارش عصرتعادل، حادثه غم‌بار سقوط هواپیما و پر کشیدن هموطنان، دیگر نباید تکرار شود؛ تمامی کسانی از مسئولین نظامی و دولتی که در این مسئله تقصیر یا قصور دارند باید در دادگاه محاکمه شوند و به اطلاع مردم داغدار برسد.

روز گذشته سردار حاجی‌زاده با پذیرش خطای پدافند، در پاسخ به سوال اینکه چرا پرواز‌ها در زمان حالت جنگی کنسل نشد گفت که ما چندین بار درخواست پاکسازی حریم هوایی ایران و کنسل شدن پرواز‌ها را دادیم، اما انجام نشد.

برای بسیاری سوال است که کدام نهاد یا مسئول باید این پرواز‌ها را کنسل می‌کرد؛ با جستجوی قانون هواپیمایی کشوری، در ماده ۱۰ عنوان شده که وظیفه کنسل شدن پرواز‌ها در موارد امنیتی و نظامی به عهده اداره کل هواپیمایی کشوری با تصویب هیات وزیران است.
 
مسئولی که باید پروازها را کنسل می‌کرد بشناسید +عکس

چرا در شرایطی که زیرمجموعه سردار حاجی‌زاده به دلیل درک شرایط هشدار حداکثری، درخواست تعطیلی پرواز‌ها را داشتند؛ کدام نهاد مسئول باید پروازها را کنسل می‌کرد؟
 
در قانون به درستی توضیح داده نشده و سکوت مسئولین به این شبهه دامن می‌زند که پس از درخواست سردار حاجی‌زاده برای تعطیلی پروازها، آیا نهادهای بالادستی وی باید درخواست چنین موردی را به اداره کل هواپیمایی می‌دادند یا هواپیمایی کشوری با مصوبه هیات وزیران خود باید وارد عمل می‌شده است تا از فاجعه احتمالی جلوگیری کرد؟
 
برخی رسانه‌ها نیز شورایعالی امنیت ملی را مسئول این اقدام معرفی می‌کنند، اما سردار عباس خانی‌آرانی معاون هماهنگ‌کننده هوانیروز نیروی زمینی سپاه در گفتگو با یکی از رسانه‌های کشور معتقد است در شرایط جنگی، حفاظت از آسمان کشور بر عهده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیاء (ص) است و تمامی وظایف هماهنگی با سازمان و نهاد‌های دولتی کشوری بر عهده قرارگاه است.
مرجع : خبرگزاری دانشجو
کد مطلب : ۱۴۷۲۳۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}