۰

خط تماس پاسخگوی شبانه‌روزی برای مساعدت به بازماندگان هواپیمای اوکراین

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۹
خط تماس پاسخگوی شبانه‌روزی برای مساعدت به بازماندگان هواپیمای اوکراین
به گزارش عصر تعادل وزارت امور خارجه برای مساعدت به بازماندگان فاجعه هواپیمای اوکراینی خط تماس پاسخگوی شبانه‌روزی برقرار کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در حساب کاربری خود در توییتر از برقراری خط تماس شبانه روزی برای مساعدت به بازماندگان فاجعه دردناک هواپیمای 752 اوکراین خبر داد.

 وزیر امور خارجه در توییتر نوشت: «با عرض تسلیت و پوزش مجدد، به منظور مساعدت به بازماندگان فاجعه دردناک هواپیمای 752 PS#، وزارت امور خارجه خط تماس پاسخگوی شبانه روزی 982161153009+ را برقرار کرد.»

به گفته ظریف نمایندگی‌های ایران موظف به مساعدت به خانواده ها و آشنایان قربانیان هستند.

 هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد. در این حادثه ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ مسافر خارجی جان باختند.

روز گذشته ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطرداد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

 رهبر انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.

 رئیس‌جمهوری هم ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۷۲۳۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}