۰

سفر نخست وزیر ژاپن به عربستان

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۰
سفر نخست وزیر ژاپن به عربستان
به گزارش عصر تعادل وزیر خارجه عربستان در سخنانی گفت، ارتش کشورش با نیروهای نظامی ژاپنی که قرار است به خلیج فارس بیایند همکاری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان در سخنانی نسبت به موضوع اعزام نیروی نظامی به خلیج فارس از سوی ژاپن واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت: آزادی ناوبری برعهده همه ماست و سهیم بودن ژاپن در این مسأله ارزش خاص خود را دارد و برای کمک به امنیت مهم‌ترین آبراه جهانی در منطقه مهم است.

وی افزود: ارتش عربستان با نیروهای نظامی ژاپنی که قرار است به خلیج (فارس) بیایند همکاری خواهد کرد.

این درحالی است که شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن برنامه‌های سفر خود به منطقه خلیج فارس را امروز (یکشنبه) با ورود به عربستان آغاز کرد و در ادامه به عمان و امارات نیز سفر خواهد کرد.

هدف نخست‌وزیر ژاپن از این سفر جلب رضایت کشورهای حوزه خلیج فارس برای اعزام نیروهای مذکور به این منزله است.

سخنگوی دولت ژاپن پیشتر اعلام کرده بود، این کشور برنامه بحث‌برانگیز اعزام نیروهای دریایی خود به خاورمیانه را که به بهانه حصول اطمینان از امنیت نفتکش‌های ژاپنی مطرح شده، تایید کرده است.

به موجب این تصمیم، یک ناوشکن مجهز به هلیکوپتر و دو هواپیمای گشت‌ P-۳C برای جمع‌آوری اطلاعات به این منطقه اعزام خواهد شد.

در صورت بروز هرگونه وضعیت اضطراری، فرمانی ویژه از سوی وزیر دفاع ژاپن صادر خواهد شد که به نیروهای اعزام شده اجازه خواهد داد برای حفاظت از کشتی‌های ژاپن در شرایط خطر از تسلیحات خود استفاده کنند.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۷۲۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}