احتمال امضای توافق در لیبی

ایرنا , 23 دی 1398 ساعت 11:33

بعد از آنکه طرفین جنگ قدرت در لیبی صر شنبه پذیرفتند که از ادامه جنگ دست بکشند، امروز برای رسمیت بخشیدن به این آتش بس، یک توافقنامه رسمی آتش بس را در مسکو امضاء می کنند.


به گزارش عصر تعادل خبرگزاری ایتارتاس روسیه روز دوشنبه گزارش داد که فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی و خلیفه حفتر، رئیس ارتش شرق لیبی امروز در مسکو یک توافق آتش بس امضاء می کنند.

این گزارش از سفر فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی مورد تایید سازمان ملل و نیز ژنرال خلیفه حفتر رئیس ستاد ارتش و رئیس تشکیلات شرق لیبی به مسکو خبر داد و نوشت که بعد از رایزنی هایی که دیروز/یکشنبه میان ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری روسیه و ترکیه درباره لیبی به عمل آمد طرفین دعوا پذیرفتند در مسکو پشت یک میز نشسته و آتش بس مورد نظر را رسمیت ببخشند.

ترکیه اخیرا طرح اعزام نیرو به لیبی را در پارلمان خود برای حمایت از دولت وفاق ملی تصویب کرد در حالی که نیروهای روسی در قالب گروه واگنر از قبل در این کشور حضور داشته و از نیروهای ژنرال حفتر حمایت  می کنند.

لیبی از زمان سرنگونی "معمر قذافی" دیکتاتور پیشین این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است. دولت وفاق ملی به ریاست "فائز السراج" در طرابلس، غرب لیبی تشکیل شد و مورد حمایت جامعه جهانی است.

همزمان دولت موازی دیگری در شهر طبرق در شرق لیبی به نخست وزیری "عبدالله الثنی" و "عقیله صالح" رییس مجلس نمایندگان اعلام موجودیت کرد که ژنرال حفتر مورد حمایت آنان است.

اگرچه دولت وفاق ملی مورد حمایت ترکیه و قطر قرار دارد اما نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی (تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر) از حمایت های گسترده امارات متحده عربی، مصر، عربستان سعودی، اردن و روسیه برخوردار هستند.


کد مطلب: 147261

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/147261/احتمال-امضای-توافق-لیبی

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir