اعزام ۳ فروند بالگرد هوانیروز به منطقه سیل زده

ایرنا , 24 دی 1398 ساعت 15:45

در ادامه روند کمک های ارتش جمهوری اسلامی ایران به مردم سیل زده سیستان وبلوچستان با در خواست ستاد بحران منطقه، تعداد ۳ فروند بالگرد هوانیروز صبح امروز از پایگاه هوانیروز کرمان به منطقه اعزام شد.


به گزارش عصر تعادل فرمانده هوانیروز ارتش گفت: در ادامه روند امداد رسانی به مردم عزیز سیل زده جنوب شرق کشور، تعداد ۳ فروند بالگرد هوانیروز صبح امروز به استان سیستان و بلوچستان اعزام شد.

 به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی با اشاره به جاری شدن سیل در جنوب کشور، گفت: در ادامه روند کمک های ارتش جمهوری اسلامی ایران به مردم سیل زده سیستان وبلوچستان با در خواست ستاد بحران منطقه، تعداد ۳ فروند بالگرد هوانیروز صبح امروز از پایگاه هوانیروز کرمان به منطقه اعزام شد.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است. شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.


کد مطلب: 147318

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/147318/اعزام-۳-فروند-بالگرد-هوانیروز-منطقه-سیل-زده

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir