۰

 چین رکوردار واردات نفت

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۷
 چین رکوردار واردات نفت
به گزارش عصر تعادل واردات نفت خام چین در سال ۲۰۱۹ با رشد تقاضا از سوی پالایشگاه‌های جدید، به میزان ۹.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ رشد کرد که هفدهمین رشد سالانه متوالی بود.

طبق آمار گمرکی، واردات نفت خام چین از سال ۲۰۱۳ هر سال افزایش داشته است.

واردات نفت خام چین در دسامبر ۴۵.۷۶ میلیون تن معادل ۱۰.۷۶ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱۱.۱۳ میلیون بشکه در روز در نوامبر بود.

افزایش سالانه خرید نفت چین معادل ۸۸۲ هزار بشکه در روز بوده و تحت تاثیر تقاضا از سوی پالایشگاه‌های جدیدی روی داده که ۹۰۰ هزار بشکه در روز به ظرفیت پالایش نفت چین اضافه کرده اند.

واردات دسامبر با استفاده پالایشگاه‌های خصوصی از سهمیه واردات سالانه‌شان افزایش پیدا کرد در حالی که پالایشگاه‌های دولتی پیش از تعطیلات سال نوی میلادی به ذخیره‌سازی اقدام کرده بودند.

به گفته چن جی یائو، مشاور نفت در شرکت FGE، پالایشگاه‌های مستقل چینی شامل هنگلی و رانگ‌شنگ خریدشان را پیش از پایان سال افزایش دادند تا از سهمیه واردات سالانه خود نهایت استفاده را ببرند.

با این‌همه پالایشگاه‌های دولتی در بحبوحه بالا رفتن نرخ‌های کرایه نفتکش در اکتبر، روند خریدشان را آهسته کردند.

در این بین، واردات گاز طبیعی چین شامل LNG و واردات از طریق خط لوله در دسامبر ۹.۴۵ میلیون تن بود که سومین رکورد بالای ماهانه بود.

با خرید چشمگیری که چین در دسامبر داشت، برای دومین ماه متوالی از ژاپن به عنوان بزرگترین واردکننده LNG جهان سبقت گرفت.

واردات گاز چین در سال ۲۰۱۹ به میزان ۶.۹ درصد رشد کرد و به ۹۶.۵۶ میلیون تن رسید با این حال کمتر از نرخ ۳۱.۹ درصد در سال ۲۰۱۸ بود.

بر اساس گزارش رویترز، رشد مصرف گاز چین در سال میلادی گذشته که در پی کندی رشد اقتصادی و رشد تولید داخلی گاز، پکن روند اجرای برنامه سوئیچ از زغال سنگ به گاز را آهسته کرد، کند شد.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۱۴۷۳۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}