هشدار توکلی به رئیس مجلس به خاطر فشار به شورای نگهبان

ایرنا , 24 دی 1398 ساعت 20:37

احمد توکلی نماینده سابق مجلس به رئیس مجلس شورای اسلامی به خاطر فشار بر شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی هشدار داد.


به گزارش عصر تعادل رییس هیأت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به رییس قوه قضاییه خواستار پیگرد قضایی نمایندگانی شد که به دلایل انحراف مالی و سوء‌استفاده از جایگاه نمایندگی ردصلاحیت شده‌اند.

«احمد توکلی» رییس هیأت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت روز سه‌شنبه در نامه‌ای به حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی خواستار پیگرد قضایی نمایندگانی شد که توسط شورای نگهبان به دلایل انحراف مالی و سوء استفاده از جایگاه ردصلاحیت شده‌اند.

در نامه توکلی خطاب به رییس قوه قضاییه آمده است: چنانچه مستحضرید نزدیک به ۹۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلایل مختلف که مهمترین آنها انحرافات مالی و سوءاستفاده از جایگاه نمایندگی است رد صلاحیت شده‌اند.

وی افزود: کوتاه کردن دست خائنان از بیت‌المال و جلوگیری از ورود آنها به خانه ملت اقدام قابل ستایش و امیدبخش شورای نگهبان است؛ اما این خیانت‌ها به هیچ وجه نباید فراموش شود و دیگر نباید اجازه داد نمایندگان ردصلاحیت شده بعد از دوره نمایندگی به حال خود رها شوند یا در مسئولیت‌های دیگری به بیت‌المال نزدیک شوند.

رییس هیأت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت عنوان کرد: نظر به مسئولیت و رویکرد عدالت‌طلبانه جدید قوه قضائیه دیده‌بان شفافیت و عدالت درخواست می‌کند به دادستانی کل کشور مأموریت دهید تا نمایندگان ردصلاحیت شده در هر سطح و در هر لباس و جناح پیگرد قضایی قرار گیرند.

توکلی عنوان کرد: دیده‌بان شفافیت و عدالت آمادگی دارد مدارک لازم را برای نمایندگانی که به دلایل اقتصادی ردصلاحیت شده و چند نماینده دیگر که هنوز رد صلاحیت نشده‌اند در اختیار دادستانی محترم قرار دهد.

رییس هیأت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه دیگری خطاب به اعضای شورای نگهبان قانون اساسی اظهار داشت: بدین‌وسیله از اهتمام و جدیت شما در بررسی اسناد و مدارک تخلفات مالی برخی از نمایندگان خیانت‌کار به بیت‌المال قدردانی و از ردصلاحیت این دسته از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قویاً حمایت می‌کنیم.

توکلی افزود: پایداری شما بر موضوع‌ها و جلوگیری از ورود همه نمایندگان آلوده‌شده و ایستادگی پرصلابت در برابر فشارهای منتقدان، خواست عمومی و مورد تائید مردم فداکار و نجیب ایران است.

وی خاطرنشان کرد: همین‌جا به رییس مجلس و صاحب‌منصبان دیگری که تلاش دارند با فشار بر شورای نگهبان برخی از مفسدان بی‌صلاحیت تائید شوند هشدار می‌دهیم که مبادا مصداق حدیث رسول اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم شوند که فرمودند بدترین مردمان کسی است که آخرت خویش را به دنیای خود بفروشد و بدتر از او کسی است که آخرتش را به دنیای دیگران می‌فروشد.

توکلی در تاریخ ۲۱ دی‌ماه ۹۸ هم با ارسال نامه‌ای به شورای نگهبان خواستار دقت بیشتر در بررسی صلاحیت نامزدهای داوطلب نمایندگی مجلس به منظور عدم ورود مجرمان یقه سفید به این نهاد قانوگذاری شد.


کد مطلب: 147333

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/147333/هشدار-توکلی-رئیس-مجلس-خاطر-فشار-شورای-نگهبان

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir