۰

پل هوایی امدادی تهران- کنارک برقرار شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۱
پل هوایی امدادی تهران- کنارک برقرار شد
به گزارش عصر تعادل فرمانده نیروی هوایی ارتش از برقراری یک پل هوایی میان تهران و پایگاه دهم شکاری کنارک جهت انتقال مایحتاج مورد نیاز سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

امیرخلبان عزیز نصیرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات انجام شده توسط نیروی هوایی ارتش در زمینه امداد رسانی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، مسیر ترابری به مراکز استان‌های دیگر طولانی و امکان تردد زمینی با محدویت مواجه است؛ در همین راستا از ابتدای وقوع سیل در این استان یک پل هوایی میان تهران و پایگاه دهم شکاری نیروی هوایی در کنارک برقرار کردیم.

وی با اشاره به برقراری پرواز ترابری میان تهران و پایگاه هوایی شهید دل حامد گفت: تاکنون دو سورتی پرواز ۷۴۷ از تهران  به کنارک انجام و بالغ بر ۹۰ تن مایحتاج اولیه مور نیاز مناطق سیل زده به این استان منتقل شده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطر نشان کرد:‌ همچنین قرار است طی امروز و فردا دو سورتی پرواز هواپیمای ترابری فوق سنگین به مقصد پایگاه هوایی کنارک انجام و مجددا ۹۰ تن مایحتاج مورد نیاز مناطق سیل زده به استان سیستان و بلوچستان منتقل شود.

امیر خلبان نصیرزاده گفت: پایگاه هوایی کنارک تمام امکانات موجود خود را اعم از تجهیزات مهندسی و پخت غذای گرم و همچنین امکانات بهداشتی و درمانی به کار گرفته و این امکانات را با هماهنگی مسئولان استانی به سمت مناطق سیل  زده گسیل کرده است.

وی همچنین درباره‌ی از بین رفتن دسترسی تعدادی از روستاهای سیل زده در استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: هوانیروز ارتش تعدادی بالگرد در پایگاه هوایی شهید دل حامد مستقر کرده و این بالگردها و بالگردهای نیروی دریایی مستقر در پایگاه کنارک به طور مرتب در حال انجام پرواز به مناطقی هستند که امکان دسترسی زمینی به آنها وجود ندارد.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۱۴۷۳۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}