۰

دیدار ظریف با وزیر امور خارجه استرالیا

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۸
دیدار ظریف با وزیر امور خارجه استرالیا
به گزارش عصر تعادل وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و استرالیا در دهلی نو دیدار و درخصوص روابط دوجانبه از جمله مسائل کنسولی گفت وگو و تبادل نظر کردند.

در دیدار وزیران خارجه ایران و استرالیات درخصوص روابط دوجانبه از جمله مسائل کنسولی گفت وگو و تبادل نظر صورت گرفت.

جوزف بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور  سیاست خارجی صبح امروز در دهلی نو با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

محمدجواد ظریف و اس‌جی شانکار وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هند نیز صبح امروز در یک صبحانه کاری آخرین تحولات روابط دو جانبه بویژه در زمینه اقتصادی و شرایط منطقه‌ای را بررسی کردند.

وزیران امور خارجه ایران و دانمارک روز گذشته درباره برجام و بی‌عملی اروپایی ها در قبال تعهدات خود و ترس از آمریکا گفت وگو کردند.

ظریف که از سه شنبه شب برای شرکت در پنجمین اجلاس گفت و گوی بین المللی رایسینا وارد دهلی نو شده است، ‌ امروز در دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر هند درباره  روابط دوجانبه، همکاری‌های تجاری و اقتصادی بویژه در حوزه انرژی، همکاری در چابهار و مهمترین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی  تبادل نظر کرد.

دیدار و گفت و گو با وزیر خارجه استونی، آجیت دوال مشاور امنیت ملی هند از دیگر دیدارهای ظریف در حاشیه رایسینا بود.

وی امروز همچنین در دیدرا با حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان درباره تحولات منطقه ای به‌ویژه پس از ترور سپهبد شهید سلیمانی و آخرین شرایط سیاسی و گفت وگوهای صلح در افغانستان تبادل نظر کرد.

اجلاس گفت و گوی بین‌المللی رایسینای هند از روز  سه‌شنبه به مدت سه روز (۲۴ تا ۲۶ دی ماه) در شهر دهلی‌نو با حضور وزرای امور خارجه کشورهای مختلف از جمله ایران برگزار می‌شود.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۷۴۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}