۰

معاون زنان رییس جمهوری به رد صلاحیت ها واکنش نشان داد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۹
معاون زنان رییس جمهوری به رد صلاحیت ها واکنش نشان داد
به گزارش عصر تعادل معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری در واکنش به رد صلاحیت نامزدهای اصلاح طلب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در توییتی نوشت: شورای نگهبان نقش مهمی در قانون دارد.

معصومه ابتکار همچنین در این توییت نوشت: امنیت و آرامش کشور در گرو اقتدار نظامی و انسجام اجتماعی و سیاسی است و هر اقدامی که به جداسازی بخشی از جامعه و تفرقه و کاهش مشارکت یا ناامیدی و دلسردی شود به امنیت ملی لطمه میزند.

همچنین انتظارست در روند بررسی صلاحیت ها تجدیدنظر و ایران باهمه تنوع و تکثرش دیده شود.

به گزارش ایرنا، نامزدهای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید مورد تأیید نهادهای مربوط قرار گیرند. این نهادها به ۲ گروه هیئت‌های اجرایی که وابسته به دولت و وزارت کشور هستند و شورای نگهبان تقسیم می‌شوند. نکته ای که در اینجا حائز اهمیت به نظر می رسد، اعلام بررسی نتایج احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم است. نتایجی که نام بسیاری از چهره‌های سرشناس سیاسی را در زمره رد صلاحیت شدگان نشانده است. از سوی دیگر بررسی‌های آماری تعداد تایید و ردصلاحیت شدگان به تفکیک استان‌های کشور نشان می‌دهد که آمار رد صلاحیت‌ها در برخی استان‌ها به مرز ۷۰ درصد هم رسیده و در یکی از استان‌ها از این مرز نیز عبور کرده است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی نیز در جلسه هیات دولت از نهادهای نظارتی خواسته بود انتخابات با حضور همه احزاب و گروه‌ها برگزار شود و در جاهایی که صلاحیت [نامزدی] نامشخص یا ضعیف است، مردم را ناراحت نکنند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه با یک جناح نمی‌توان کشور را اداره کرد، یادآور شده بود که حواسمان را جمع کنیم تا یک جناح و یک جمعیت بزرگ را مخالف نکنیم.

 
 
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۷۴۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}