۰

دیدار ظریف با وزیر خارجه عمان

تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۵
دیدار ظریف با وزیر خارجه عمان
به گزارش عصر تعادل محمدجواد ظریف و یوسف بن علوی وزیران امور خارجه ایران و عمان در مسقط دیدار و گفت وگو کردند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که از دهلی‌نو به مسقط رفته بود، پیش از ترک عمان با «یوسف بن علوی»همتای عمانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف با بدرقه وزیر خارجه عمان مسقط را به مقصد تهران ترک کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  در راه بازگشت از هند به کشور، در توقفی کوتاه در مسقط با «فرانسوا فیلیپ شامپانی» وزیر امور خارجه کانادا نیز دیدار کرد.

در این ملاقات که به درخواست طرف کانادایی در مسقط برگزار شد، وزیران خارجه دو کشور ضمن ابراز تاسف مجدد از سانحه سقوط هواپیمایی اوکراینی در خصوص همکاری های کنسولی، فنی و حقوقی میان ایران و کشورهایی که اتباع آنها در آن سانحه جان باختند گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیران امور خارجه ایران و کانادا در این دیدار درباره همکاری‌های کنسولی، فنی و حقوقی میان ایران و کشورهایی که اتباع آنها در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران جان باختند، دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار همچنین مقرر شد تیم‌های کارشناسی وزارتخانه‌های دو کشور به تماس‌های خود در این زمینه ادامه دهند.

ظریف و شامپانی توافق کردند در زمان مناسب در آینده مجددا دیدار و گفت‌وگو کنند.

وزیر خارجه ایران که از روز سه شنبه به منظور شرکت در نشست بین المللی رایسینا وارد دهلی نو پایتخت هند شد، در حاشیه این نشست با مقامات حاضر در این نشست رایزنی کرد.  

ریس دستگاه دیپلماسی در دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر  هند درباره روابط دوجانبه، همکاری های تجاری و اقتصادی بویژه در حوزه انرژی، همکاری در چابهار بویژه قدردانی از منطقه آزاد تجاری شدن آن و نیز مهمترین موضوعات منطقه ای و بین المللی  تبادل نظر کرد.

وزیران امور خارجه استونی و استرالیا، وزیر مشاور در امور خارجی دولت فدرال آلمان، حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان،  آجیت دوال مشاور امنیت ملی هند،  یپ کوفود وزیر امور خارجه دانمارک، جوزف بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی از جمله مقاماتی بودند که ظریف در حاشیه نشست رایسینا با آنها تبادل نظر کرد.
ظریف در ادامه سفر خود از دهلی نو راهی بمبئی شد و در جمع بیش از ۲۰۰ نفر از تجار، بازرگانان و کارآفرینان هندی و ایرانی در خصوص روابط دیرینه ایران و هند و پیوندهای عمیق دو کشور و فرصت های تجاری و اقتصادی ایران و هند سخنرانی کرد.

وی همچنین به همراه وزیر صنایع و معادن ایالت ماهاراشترا در بمبئی و در جمع اعضای اتحادیه صنایع هندوستان شرکت کرد و ضمن سخنرانی به سوالات بازرگانان و کارآفرینان هندی درباره همکاری های تجاری دو کشور پاسخ داد.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۷۴۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}