۰

توضیحات فرمانده منطقه دوم دریایی ارتش درباره امدادرسانی به مردم سیل زده

تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۳
توضیحات فرمانده منطقه دوم دریایی ارتش درباره امدادرسانی به مردم سیل زده
به گزارش عصر تعادل، امیر دریادار دوم کوروش محرابی افزود: در روز اول سیلاب با تشکیل ستاد بحران، ۶ تیم ضربتی امداد و نجات را تشکیل دادیم و در دو بخش گابریک و رودخانه جگین توانستیم هموطنانی را که در روستاهای حاجی آباد و کروچی در محاصره آب بودند، ‌ نجات دهیم.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش بیان کرد: در بخش هنگستان رودخانه جگین با توجه به جریان شدیدی که سیلاب داشت تعدادی از هموطنان در آب محاصره و بالای درختان گرفتار شده بودند که ساعت ۱۱ شب دو تیم از تکاوران را به منطقه اعزام کردیم.

وی ادامه داد: با حمایت‌های امیر دریادار خانزادی و اختیار تامی که به فرماندهی منطقه واگذار شد، بلافاصله بعد از طلوع آفتاب بالگردها را اعزام کردیم و توانستیم طی ۲ مرحله ۲ گروه از هموطنان را که بالغ بر ۵۰ نفر می شدند، ‌ نجات دهیم.

محرابی گفت: در بسیاری از روستاهایی که دسترسی نداشتیم توانستیم با بالگرد، آب و آذوقه را برسانیم؛ در بحث سد جگین آب سرریز کرده بود و با آسیب رسیدن به سیستم آب‌رسانی، آب شهر جاسک قطع بود و بالگردهای نیروی دریایی ارتش کمک کردند که قطعات و تجهیزاتی را که موجب ساماندهی فنی سیستم آب و فاضلاب می شد، ‌به شهر برسانند.

محرابی ابراز داشت: اکنون ۱۵۰ نفر از تیپ تفنگداران حضرت رسول(ص) مشغول امدادرسانی به هموطنان در خصوص تخلیه اسباب و اثاثیه منازل، لایروبی منازل و مدارس و اهدای بسته‌های موقت تغذیه فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون بالغ بر هزار بسته غذایی و بیش از ۲ هزار بسته آب معدنی در اختیار مردم قرار گرفته است و از امروز توزیع غذای گرم را هم بین روستاییان انجام داده ایم.

فرمانده منطقه دوم دریایی ارتش خاطرنشان کرد: در بحث بهداشت و درمان کمپ‌های موقت درمانگاهی راه اندازی کردیم و آمبولانس‌هایی را هم در منطقه مستقر کرده ایم و تانکرهای آب شرب‌ را نیز در مناطق قرار دادیم تا به مردم خدمت‌رسانی شود.

طبخ هزار وعده غذا برای هموطنان سیل زده در گروه پدافند هوایی کنارک

فرمانده گروه پدافند هوایی کنارک نیز از توزیع روزانه هزار وعده غذایی گرم برای هموطنان عزیز سیل زده طبخ و توسط کارکنان پایور و وظیفه  داوطلب خبر داد و در تشریح سایر اقدامات مردم یاری این گروه افزود: پیرو تاکیدات فرمانده معظم کل قوا و دستور فرمانده کل ارتش مبنی بر امدادرسانی به هموطنان، کارکنان گروه پدافند هوایی کنارک به صورت داوطلبانه با تمام توان در مناطق آسیب دیده از سیل حضور یافته اند و کمک به هموطنان را برای خود افتخار می دانند.

سرهنگ سعید غفوریان گفت: دو دستگاه کامیون جهت ترابری کمک های جمع آوری شده، یک دستگاه کامیون یخجال‌دار برای حمل و نقل و توزیع غذا، یک دستگاه آمبولانس به همراه کادر پزشکی و یک دستگاه چرثقیل به همراه ۵۰ نفر از کارکنان پایور و وظیفه گروه پدافند هوایی کنارک جهت یاری رساندن به هموطنان در حال اجرای ماموریت مردم یاری هستند.

وی تصریح کرد: روزانه هزار پرس غذای گرم برای وعده نهار و شام، هزار قرص نان، هزار بطری آب معدنی به همراه انواع کنسرو لوبیا و تن ماهی با هماهنگی مبادی مسئول در بین هموطنان سیل زده توزیع می شود.

غفوریان همچنین از جمع آوری کمک‌های مردمی کارکنان و خانواده‌های گروه پدافند هوایی کنارک خبر داد و افزود: انواع لباس و تجهیزات گرمایشی به همراه پتو به صورت روزانه جمع‌آوری و در اختیار سیل‌زندگان قرار می گیرد.
مرجع : ایلنا
کد مطلب : ۱۴۷۴۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}