۰

دستور روحانی برای بازسازی ۱۴هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل

تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۴
دستور روحانی برای بازسازی ۱۴هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل
به گزارش عصر تعادل معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور گفت: ۱۴هزار واحد مسکونی روستایی و شهری آسیب دیده در سیل، به دستور رییس جمهور توسط بنیاد مسکن بازسازی خواهد شد.

«علیرضا معزی» معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری روز شنبه در حساب توییتری خود اعلام کرد: ۱۴هزار واحد مسکونی روستایی و شهری آسیب دیده در سیل، با وجود آنکه با مرمت امکان سکونت دارند به دستور رییس جمهور توسط بنیاد مسکن بازسازی خواهد شد.

 بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی‌ماه آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.
طی این مدت دستگاههای امداد رسان عملیات امداد رسانی را انجام داده اند و در این مدت تعدادی از وزرا و مقامات با حضور در مناطق سیل زده در جریان امداد رسانی به  سیل زدگان قرار گرفته اند.

 در همین چهارچوب رییس جمهوری صبح امروز-شنبه- در سفری یک روزه و به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان، بررسی روند امداد رسانی و حل مشکلات سیل زدگان وارد چابهار شد.

وی بلافاصله پس از ورود به فرودگاه کنارک، از طریق بالگرد عازم مناطق سیل‌زده شد تا ضمن بازدید از این مناطق، از نزدیک در جریان روند امداد رسانی و اقدامات انجام شده در این زمینه قرار گیرد.

رییس جمهوری عصر امروز هم در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان حضور یافت.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۷۴۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}