۰

۴۰ روستا در جنوب ایران در محاصره سیلاب

تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۵
۴۰ روستا در جنوب ایران در محاصره سیلاب
به گزارش عصر تعادل معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ارسال ۱۰ نفربر به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: اوضاع این استان تقریباً به حالت قابل کنترل درآمده اما هنوز راه‌های ارتباطی زمینی در ۴۰ روستا بازگشایی نشده است.

 سرتیپ محمد محمودی روز شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: اوضاع استان سیستان و بلوچستان در روزهای اخیر تقریباً به حالت قابل کنترل درآمده اما هنوز راه‌های ارتباطی زمینی در ۴۰ روستا بازگشایی نشده است.

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به کمک‌رسانی تیم‌های بالگرد نیروهای زمینی و دریایی ارتش، بالگردهای سپاه، هلال‌احمر و راهداری به مردم سیل‌زده این استان بیان کرد: موادغذایی، وسایل گرمایشی، دارو به روستاها ارسال می‌شود و تیم‌های پزشکی سیار نیز از مسیر هوایی کمک‌رسانی می‌کنند.

محمودی ادامه داد: خدمات بهداشتی و درمانی از طریق اورژانس‌های سیار به شکل هوایی و زمینی به روستائیان ارائه می‌شود اما در حال حاضر مردم سیل‌زده به وسایل گرمایشی مانند پتو و مواد غذایی و به ویژه آب نیاز دارند.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه کنارک اسکان‌های اضطراری تعبیه شده و هم‌اکنون در حال تخلیه مسیرهای آب و منافذ آب گرفته هستیم.

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آب در اکثر مناطق فروکش کرده است، اضافه کرد: ما با کمک‌های مردمی و دولتی آشپزخانه‌های صحرایی ایجاد کردیم و ارتش در برخی روستاها برای خدمات و پشتیبانی بهتر ۱۰ نفربر ارسال کرده است.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی‌ماه آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.
شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.
در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

در این چارچوب، رییس جمهوری صبح شنبه در سفری یک روزه و به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان، بررسی روند امداد رسانی و حل مشکلات سیل زدگان وارد چابهار شد.

وی بلافاصله پس از ورود به فرودگاه کنارک، از طریق بالگرد عازم مناطق سیل‌زده شد تا ضمن بازدید از این مناطق، از نزدیک در جریان روند امداد رسانی و اقدامات انجام شده در این زمینه قرار گیرد.
 
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۷۵۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}