۰

سفر ویژه نماینده رهبری در هلال‌احمر به سیستان وبلوچستان

تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۹
سفر ویژه نماینده رهبری در هلال‌احمر به سیستان وبلوچستان
به گزارش عصر تعادل، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمعیت هلال احمر با ماموریت ویژه از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی فردا بمنظور بازدید از مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان و بررسی روند امدادرسانی به سیل زدگان به این استان سفر می رود.

دیدار با مسئولان استان سیستان و بلوچستان و دیگر مقامات دستگاه‌های خدمات رسان از برنامه‌های سفر نماینده ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان سیستان و بلوچستان است.

همچنین در پایان سفر گزارشی جامع از روند امدادرسانی و نحوه ارائه خدمات به آسیب دیدگان از سیل اخیر به رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در  سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۷۵۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}