۰

واکنش معاون رئیس جمهور افغانستان به اظهارات مولوی افراطی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۴
واکنش معاون رئیس جمهور افغانستان به اظهارات مولوی افراطی
به گزارش عصرتعادل، «سرور دانش» معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به اظهارات «مجیب‌الرحمان انصاری» خطیب مسجد جامع «گازرگاه» در شمال ولایت هرات تصریح کرد که دامن‌زدن به تعصبات مذهبی، جنسیتی و نژادی افغانستان را به پرتگاه سقوط می‌برد.

دانش از اقدامات اخیر این مولوی افراطی که به عنوان «تطبیق شریعت و احکام اسلامی در ولایت هرات» آغاز شده نیز انتقاد کرد.

وی تصریح کرد: تفرقه و دامن‌زدن به آتش تعصبات مذهبی و نژادی کشور را بار دیگر به پرتگاه سقوط می‌کشاند و از طرف دیگر توهین به زنان و نادیده گرفتن حقوق انسانی آن‌ها در مغایرت صریح با معارف مترقی و انسانی دین قرار دارد و جامعه و خانواده را به تباهی سوق می‌دهد.

مجیب‌الرحمان انصاری اخیراً در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که بحران افغانستان به دلیل حضور شیعیان در ساختار سیاسی این کشور است و افزوده بود که شیعیان باید سلب قدرت شوند در غیر اینصورت برقراری امنیت و صلح در افغانستان ممکن نیست.

وی همچنین نهادی را تحت عنوان «اداره امر به معروف و نهی از منکر» ایجاد کرده و در اظهاراتی گفته که برای اجرای «حدود شریعت» منتظر دولت نمی‌ماند.

انصاری اخیراً نیز در یک نشست خبری به خبرنگاران زن اجازه حضور در یک نشست خبری را نداده بود.
سرور دانش با انتقاد از نهادهای دولتی و غیردولتی افغانستان نیز آن‌ها را به «مصلحت سنجی‌های بی‌مورد» و سکوت در برابر اقدمات مجیب‌الرحمان انصاری متهم کرد.
 
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۱۴۷۵۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}