۰

وعده وزیر بهداشت: در آینده از واردات دارو بی‌نیاز می‌شویم

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۰
وعده وزیر بهداشت: در آینده از واردات دارو بی‌نیاز می‌شویم
به گزارش عصر تعادل سعید نمکی روز دوشنبه در سومین یادواره ایثارگران و شهدای داروساز در موزه دفاع مقدس افزود: اکنون با همت صنعت داروسازی، ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز مردم در داخل تولید می شود اما ارزی که برای سه درصد داروهای وارداتی صرف می شود، ۲.۵ برابر آن ۹۷ درصد تولید داخل است.

وی ادامه داد: در شرایطی زندگی می کنیم که سخت ترین سالهای اقتصادی بعد از انقلاب است اما در این وضعیت میزان کمبود دارو یک سوم زمان مشابه در سال گذشته است و توانسته ایم به همت داروسازان کشور کاری کنیم که در دورترین نقاط کشور در کنارک و سرباز مردم کمبود دارویی را حس نمی کنند.

نمکی گفت: وظیفه برای پاسداشت خون شهدا این است که تک تک ما داروسازان از پاکیزگی جامعه داروسازی دفاع کنیم و نگذاریم مردم ذره ای فکر کننند که داروسازان در عرصه تولید و واردات آلوده به فساد است یا به بیت المال خیانت می کند. مردم نمی پذیرند که داروسازان دارویی را برای کودک سرطانی وارد می کند که اصالت ندارد.

وزیر بهداشت افزود: جامعه داروسازی خود پاسدار دفاع از پاکیزگی این حرفه خواهد بود تا هر روز در عرصه داخلی و بین المللی سرافراز باشیم و اجازه نمی دهیم آمریکا به آرزوی خود برسد که ملت ما در مقابل آنها زانو بزند.

نمکی گفت: آمریکا به دروغ می گوید که مانع واردات دارو به ایران نیستیم اما بیشترین نیرنگ را برای تحریم دارو اعمال می کند که مردم را به زانو درآورد.

وی افزود: وظیفه ما در قبال شهدا این است که از حق مردم برای تامین دارو دفاع کنیم تا سالم بمانند و داروهای مورد نیاز خود را  در دسترس داشته باشند.

نمکی با تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و افرادی که در سانحه کرمان و حادثه هواپیمای اوکراینی جان باختند، گفت: دست و پای پدران و مادران شهید را می بوسم. بزرگترین خصوصیت شهدا این بود که عاشق و عشق ورزیدن را بلد بودند. عشق به وطن، عشق به ارزش های انقلاب، عشق به حضرت حق و عشق رسیدن به کربلا را داشتند و در راه عشق جاودانه شدند.

 
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۷۵۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}