۰

کسی برای ارز دلالی نمی کند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۱
کسی برای ارز دلالی نمی کند
به گزارش عصر تعادل، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نشست خبری اولین همایش نقش امنیت در اقتصاد ملی و رونق تولید که صبح امروز در ستاد فرماندهی تهران بزرگ برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: برای حمایت از افرادی که به دنبال انجام اقدامات مناسب اقتصادی بودند تصمیمات انتظامی و عملیاتی اخذ شد.

وی ادامه داد: برای تأمین امنیت و توسعه اقتصادی و رونق تولید و تعیین راهبرد‌های تعاملی با نهاد‌های اقتصادی در مسیر گام دوم فردا اولین همایش نقش پلیس در امنیت اقتصادی و رونق تولید را برگزار می‌کنیم.

سردار رحیمی درباره همایش رونق تولید گفت: این همایش با دست‌اندرکاران حوزه اقتصاد کشور در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود و در این همایش ملی رئیس قوه قضائیه و جمعی از مقامات و وزرای اقتصاد حضور دارند و به کارآفرینانی که در ایجاد اشتغال و امنیت اقتصادی کشور کمک می‌کنند تندیس اهدا می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: برای رایزنی‌ با دست اندرکاران اقتصادی کشور و نخبگان این همایش را برنامه ریزی کردیم و تا در آن ظرفیت‌ها و اقداماتی که پلیس باید در راستای رونق تولید و امنیت اقتصادی انجام دهد را بررسی کنیم.

وی گفت: این همایش بر مبنای بیانیه گام دوم برگزار می‌شود و می‌خواهیم جایگاه پلیس در رونق تولید را نشان دهیم.

سردار رحیمی با بیان اینکه این همایش با مسئولیت نیروی انتظامی برگزار می‌شود، گفت: نیروی انتظامی در کنار دستگاه قضا که رویکرد حمایتی دارد،کار خود را در خصوص افرادی که در امر توسعه اقتصاد و رونق تولید فعالیت می‌کنند با نگاهی علمی انجام می‌دهد و امیدواریم این همایش سرآغازی برای این حرکت نو باشد.

وی با بیان اینکه برای توسعه فضای کسب و کار و رونق تولید وظیفه خود را انجام می‌دهیم، افزود: در مواقعی که نیاز به مقابله باشد و تأمین امنیت اقتصادی باشد وظیفه قانونی خود را انجام می‌دهیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه امنیت تولید اجتماعی است، گفت: تمام اقشار جامعه باید برای ایجاد امنیت کشور کمک کنند، از همین رو فعالان اقتصادی خود نقش بسیار مهمی دارند.

سردار رحیمی گفت: ما به فعالان اقتصادی این اطمینان را می‌دهیم که کنارشان هستیم.

وی درباره فعالان اقتصادی افزود: در همایش فردا شرکت‌های دانش بنیان، نخبگان اقتصادی، پارک‌های علم و فناوری، استارت آپ‌ها هم حضور دارند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره تصمیم AFC برای برگزاری مسابقات فوتبال در زمین ثالث گفت: من به عنوان مسئول امنیت پایتخت می‌گویم که این حرف نادرست است و بر اساس شاخصه‌های امنیتی اعلام می‌کنم فضای کشور و پایتخت برای برگزاری مسابقات در ایران جزء برترین‌هاست.

سردار رحیمی ادامه داد: بر اساس شاخصه‌های مختلف جهانی و مقایسه با دیگر کشور‌ها باید بگویم که ایران امنیت خوبی دارد و مسئولان باید در برابر این شایعه کذب مقاومت کنند.

وی درباره تماشاگرنما‌ها گفت: درصد افرادی که نظم و امنیت مسابقات را بر هم می‌زنند در ایران بسیار کم است؛ تلاش نیرو‌های انتظامی برای امنیت مسابقات ستودنی است.

سردار رحیمی افزود: درست است ک ما یک دشمن قسم خورده همچون آمریکا را داریم که سعی در برهم زدن نظم امنیت کشور داشتند، اما آن‌ها همواره ناکام ماندند و اکنون در حال بمباران دروغ هستند، اما به کوری چشم آن‌ها در تهران و تمام کشور امنیت برقرار است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره دلالان اقتصادی گفت: اکنون جمعیت دلالان ارزی به صفر رسیده و صرافان ما مجوز دارند، البته بحث همکاری با دولت و بانک مرکزی جهت برخورد با دلالان ارزی در اولویت است.

وی با اشاره به قاچاق کالا افزود: متاسفانه این موضوع کماکان به شدت دنبال می‌شود و نیروی انتظامی در بحث قاچاق حضور پر رنگی دارد و روند برخورد با قاچاقچیان در تمام بخش‌ها روند صعودی بوده است و برخورد با تمام قاچاقچیان با جدیت دنبال می‌شود.

سردار رحیمی درباره پلیس امنیت اقتصادی گفت: همان طور که از اسم این پلیس مشخص است، افرادی که در حوزه ایجاد اشتغال و رونق تولید فعالیت می‌کنند حامی جدی به نام پلیس را کنار خود دارند و البته نگاه ما طی سال‌های مختلف نگاه حمایتی از تمام اقشار مختلف جامعه است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: در کنار حضور پلیس اقتصادی ما احتیاج به نگاهی علمی داشتیم، چراکه نگاه علمی لازمه شروع امنیت اقتصادی بود.

وی گفت: برنامه فردا را با بیش از هزار فعال اقتصادی برگزار می‌کنیم.

سردار رحیمی تصریح کرد: این نوید را می‌دهم که نیروی انتظامی خود را مکلف می‌داند که امنیت هر فردی که به دنبال رونق تولید و کسب و کار باشد را تأمین کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: همچنین ارتباط تنگاتنگ نیروی انتظامی و اشخاصی که در حوزه رونق تولید فعالیت می‌کنند یکی از اولیت‌های ماست.

وی با بیان اینکه زیرساخت تمام فعالیت‌ها امنیت است، گفت: ایجاد امنیت وظیفه ماست و هر کجا که لازم باشد ما وارد عمل می‌شویم.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۱۴۷۵۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}