۰

حمله با چاقو به چهار پزشک در پکن

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۳
حمله با چاقو به چهار پزشک در پکن
به گزارش ایرنا از تلویزیون چین، انگیزه ضارب از این حادثه که عصر روز گذشته (دوشنبه) اتفاق افتاده است هنوز مشخص نیست ولی پلیس مظنون را که یک مرد ۳۶ ساله به نام «چوی» است بازداشت کرده و تحقیقات در حال انجام است.

گفته می شود یکی از پزشکان این بیمارستان که چشم پزشک بوده است به دلیل شدت جراحات وارده مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

به دنبال این حادثه،  کمیسیون بهداشت و درمان پکن در بیانیه ای اقدامات خشونت آمیز نسبت به پزشکان را محکوم و تاکید کرد با خشونت علیه کارمندان بیمارستان ها و پزشکان مبارزه کند.

در این بیانیه همچنین آمده است این کمیسیون برای تقویت امنیت بیمارستان ها، مبارزه با انواع جرایم مرتبط با پزشکی و اطمینان از امنیت پرسنل،  با اداره پلیس همکاری خواهد کرد.

گزارش انجمن پزشکان پزشکی چین که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد نشان می دهد ۶۶ درصد پزشکان این کشور تجربه درگیری با بیماران را گزارش کرده و بیش از ۳۰ درصد از متخصصان نیز خشونت را در محل کار تجربه کرده اند.

اگرچه جرایم خشونت آمیز در چین نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر پایین است اما در چند سال گذشته مواردی از حمله با چاقو به دانش آموزان و همچنین مردم عادی در مدارس و خیابان های این کشور مشاهده شده است به طوری که حمله یک مهاجم با چکش به دانش آموزان یک مدرسه ابتدایی در پکن، در اواسط دی ماه سال گذشته ۲۰ زخمی برجا گذاشت.
چهارم دی ماه امسال نیز یک راننده اتوبوس سرقتی با زیر گرفتن عابران پیاده در شهر 'لانگیان' استان فوجیان واقع در جنوب غربی چین، ۵ نفر را کشت و ۲۱ تن را هم زخمی کرد.

اول آذر سال گذشته نیز یک راننده به دانش آموزان یک مدرسه ابتدایی در شمال شرق چین حمله و پنج تن از آنان را کشت و ۱۸ تن دیگر را هم زخمی کرد.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۷۶۰۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}