۰

واکسیناسیون دام ها در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۴
واکسیناسیون دام ها در سیستان و بلوچستان
به گزارش عصر تعادل رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: طی چند روز گذشته با کاهش سطح آب، امدادرسانی به بخش‌های مختلف استان سیستان و بلوچستان امکان‌پذیر شده و همکاران ما در قالب ۳۰ گروه در حال فعالیت در منطقه هستند و تاکنون موفق به واکسیناسیون بیش از ۱۵هزار رأس دام شده‌اند.

علیرضا رفیعی‌پور در رابطه با دام‌های خسارت‌دیده و مصدوم در سیل سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: طبق آمار اعلام شده در شهرستان‌های سیل‌زده بیش از یک میلیون رأس دام درگیر بوده و خسارت دیده‌اند اما خوشبختانه دام‌هایی که در روستاهای مرتفع‌تر بودند، نجات پیدا کرده‌اند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به دفن بهداشتی دام‌ها گفت: با کاهش سطح آب، تیم دامپزشکی موفق به دفن بهداشتی ۵۰۰ رأس دام در استان سیستان و بلوچستان شد و ۲ هزار و ۴۷۹ رأس دام هم درمان شده‌اند.

وی افزود: امروز در روستای کروچ، تمام دام‌های تلف شده، جمع آوری شد و با هماهنگی ستاد بحران استان، لودر ساعاتی در اختیار همکاران ما در دامپزشکی قرار گرفت و تمامی دام‌ها به صورت بهداشتی، مدفون شد.

رفیعی‌پور با اشاره به عملیات ضدعفونی پس از پاکسازی مناطق از لاشه دام‌ها، اذعان کرد: عملیات ضدعفونی، سم‌پاشی و درمان دام‌های بیمار که اکثراً علائم سرماخوردگی دارند، در حال اجرا است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: میزان سم توزیع شده ۱۵ لیتر، مساحت ضدعفونی شده ۳ هزا متر مربع، تعداد دام سم‌پاشی شده ۴ هزار رأس، جایگاه سم‌پاشی شده ۸هزار و ۴۰۰ متر مربع، میزان تلفات دام ۴۱ رأس، عملیات درمانگاهی ۶۷ رأس و تعداد اکیپ های فعال ۴ اکیپ گزارش شده است.

وی با اشاره به این نکته که واکسیناسیون بیماری های مدنظر در حال انجام است، تصریح کرد: تعداد دام‌های واکسینه شده علیه بیماری آنتروتوکسمی و بیماری ppr یا طاعون نشخوارکنندگان کوچک ۳۸۰۰ رأس بوده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه گروه هایی از مناطق جنوبی کشور برای حل بحران، در منطقه سیستان حضور دارند، خاطرنشان کرد: چهار اکیپ کمکی از شهرستان ها و اداره کل به همراه دو اکیپ از شهرستان جاسک در منطقه حضور دارند و مشغول عملیات هستند.

وی افزود: در شهرستان سیریک هم یک روستا تعداد ۶۳ رأس گوسفند و بز تلفات داشته ایم که اقدامات بهداشتی در این منطقه هم در حال اجرا است، البته هنوز هم دسترسی به تعدادی روستا میسر نشده که به محض باز شدن مسیر، نیروها اعزام و اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

رفیعی پور تأکید کرد: ۹ تن تخم مرغ از گلپایگان برای مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۴۷۶۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}