۰

تکذیب شیوع بیماری‌های واگیر در مناطق سیل زده

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۶
تکذیب شیوع بیماری‌های واگیر در مناطق سیل زده
به گزارش عصر تعادل حسین عرفانی، رئیس اداره بیماری‌های وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره « شیوع بیماری‌های واگیر در مناطق سیل‌زده جنوب شرق کشور»، اظهار داشت: خوشبختانه با تمهیدات در نظر گرفته شده، تا امروز ما در مناطق سیل‌زده استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان شاهد طغیان بیماری‌های واگیر نبوده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به مستعد بودن شرایط، همچنان اولویت اول ما موضوع پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا است. در درجه بعدی انتقال بیماری از راه تنفس و عفونت‌های تنفسی مخصوصاً آنفولانزا است؛ در درجه سوم بیماری‌های قابل انتقال از حیوانات به انسان به ویژه گاز گرفتگی و گزش است که می‌تواند عامل انتقال هاری باشد.

رئیس اداره بیماری‌های وزارت بهداشت اضافه کرد: مارگزیدگی و عقرب‌گزیدگی از جمله بیماری‌هایی است که قابل توجه هستند و در مرحله چهارم بیماری‌های منتقله از ناقلین است.

عرفانی اضافه کرد: در درجه چهارم با توجه به اینکه منطقه جنوب‌شرق مستعد بیماری‌ مالاریا بوده و سال‌های گذشته زحمات زیادی در پیشگیری از بروز این بیماری شده است، باید بحث بیماری‌های منتقله از ناقلین به ویژه ناقل آنفول که عامل انتقال بیماری مالاریا است و نیز ناقل پشه خاکی که عامل بیماری‌ سالک است، مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این موارد اولویت‌هایی است که ما با اعزام تیم‌های کارشناسی به منطقه و هماهنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد توجه قرار داده‌ایم و تا امروز نیز شاهد هیچ نوع طغیان بیماری نبوده‌ایم. 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۴۷۶۸۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}