۱

تلفات تصادف ها در آذرماه کمتر شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۹
تلفات تصادف ها در آذرماه کمتر شد
به گزارش عصر تعادل سازمان پزشکی قانونی کل کشور اعلام کرد: ​در آذرماه سال جاری یک‌هزار و ۱۸۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات یک‌هزار و ۲۶۷ نفر بود، ۶.۹ درصد کاهش یافته است.

 بر اساس آمار های موجود در سال جاری، ماه آذر در مقایسه با دیگر ماه های سال کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته است.

همچنین از کل تلفات حوادث رانندگی در آذرماه امسال ۹۳۴ نفر مرد و ۲۴۶ نفر زن بودند.

در این ماه استان های تهران با ۱۲۰، فارس با ۸۲ و خوزستان با ۷۹ فوتی بیشترین و استان های خراسان شمالی با نه و چهارمحال و بختیاری، ایلام و اردبیل هر کدام با ۱۱ و کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی با ۱۳ فوتی کمترین آمار تلفات را داشته اند.

در آذر ماه امسال آمار مصدومین حوادث رانندگی که به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند ۲۵ هزار و ۷۸۱ نفر بوده که از این تعداد ۱۸ هزار و ۳۷۰ نفر مرد و هفت هزار و ۴۱۱ نفر زن بودند.

آمار مصدومان این ماه در مقایسه با آذر سال قبل ۹.۱ درصد کمتر شده است.

اما در نه ماهه سال جاری آمار تلفات حوادث رانندگی با رشد ۱.۴ درصدی مواجه بود. در این مدت ۱۳ هزار و ۷۰۳ نفر (شامل۱۰ هزار و۶۵۰ مرد و سه هزار و ۵۳ زن) در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند در حالیکه این آمار در مدت مشابه سال قبل ۱۳ هزار و ۵۱۳ نفر بوده است.

در این مدت ۲۸۲ هزار و۷۸۰ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱.۵ درصد افزایش یافته است.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۱۴۷۸۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}