۰

اصلاح طلبان در کدام شهرها لیست می دهند؟

تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۳
اصلاح طلبان در کدام شهرها لیست می دهند؟
به گزارش عصر تعادل رییس شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان گفت: لیست ما باید اصلاح طلبانه باشد و هر جا نامزد اصلاح طلب داشتیم در انتخابات حضور پیدا می کنیم.

"محمدرضا عارف"، شامگاه یکشنبه پس از جلسه شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات در نظام ما به عنوان یک نظام مردم سالار، جایگاه ویژه ای دارد و با وجود مشکلاتی که مردم دارند، به انقلاب وفادار هستند و در انتخابات مشارکت فعال خواهند داشت.  

رییس شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان با بیان این موضوع که در انتخابات مجلس دهم راهبرد ائتلافی و سلبی را دنبال کردیم که نتیجه آن لیست امید بود، افزود: انتظار این بود که لیست امید انسجامش را در مجلس حفظ کند و آنهایی که با برند امید به مجلس آمدند در فراکسیون امید حضور پیدا کنند که متاسفانه بخشی از منتخبین لیست امید با توجیهاتی از این لیست فاصله گرفتند.  

عارف افزود: با توجه به وضعیتی که برای لیست امید در مجلس کنونی پیش آمد، راهبرد شورای عالی سیاست گذاری این شد که با حفظ هویت در انتخابات شرکت کنیم. این به این معناست که لیست ما باید اصلاح طلبانه باشد و این راهبرد کلیدی ماست و هر جا که نامزد اصلاح طلب داشتیم لیست می دهیم.  

وی با اشاره به رد صلاحیت ها در مرحله اول احراز صلاحیت ها توسط هیات نظارت افزود: جریان اصلاحات با یک چالش جدی روبه رو شد چون تلقی اصلاح طلبان این بود که ما عملا نمی توانیم در حوزه های قابل توجهی لیست دهیم.  

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: چهره های شاخص اصلاح طلب، دبیران کل احزاب عموما تایید صلاحیت نشده بودند در حالی که آنها را نهادهای ذیربط برای دبیر کلی تایید کرده بودند.  

عارف با بیان این موضوع که مدیران ارشد اصلاح طلب که بعضی تا ماه های اخیر هم منصب داشتند رد صلاحیت شدند، تاکید کرد: از استانداران سابق فقط یک نفر تأیید شده بود.  

وی افزود: ما با رویکردی مثبت از طریق شورای نگهبان پیگیری می کنیم که اشکالات رفع شود و ما بتوانیم با داشتن نیروهای خوب لیست وزینی را ارائه کنیم.  

رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه دادن لیست خوب، انگیزه مشارکت مردم بالا می رود، اضافه کرد: حضور مردم در انتخابات برای ما اصل است و شورای عالی تلاش خواهد کرد فضای انتخابات را گرم و پرشور کند.  

عارف تصریح کرد: امیدواریم شورای نگهبان با توجه به شرایط زمانی برگزاری انتخابات، مر قانون را اعمال کند و با توجه به کف صلاحیت ها، اجازه دهد مردم پای صندوق های رای بیایند و نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند.  

وی ابراز امیدواری کرد مجلس آینده، مجلس خوبی در راستای اجرای منویات نظام و پیگیری مطالبات مردم باشد.  

رییس فراکسیون امید با بیان اینکه من خوشبین هستم، تاکید کرد: ما چون نتیجه گرا هستیم سعی کردیم رایزنی های که در سطوح مختلف انجام داده ایم را رسانه ای نکنیم.  

عارف گفت: با مقاماتی که فکر می کردیم می توانند در تلطیف شرایط موثر باشند رایزنی کردیم منتظر هستیم در ۱۲ بهمن که نتایج اعلام می شود، لیست خوبی را ببندیم.  

وی با بیان این موضوع که جریان اصلاحات دنبال معرفی چهره های جدید معتقد به گفتمان اصلاحات است، افزود: پیشکسوتی را قبول داریم اما جریان اصلاحات درجه بندی ندارد.  

رییس فراکسیون امید با بیان این موضوع که در انتخابات قبلی، از لیست حدود ۱۵۰ نفره، فقط حدود  ۱۰۰ نفر عضو فراکسیون امید شدند، نیز تصریح کرد: افراد باید یک میثاق نامه محکم را امضا کنند که بر اساس آن، افراد ملزم هستند که بعد از پیروزی در انتخابات، عضو فراکسیون امید شوند.  

عارف درباره احتمال چند لیست دادن اصلاح طلبان در صورت نرسیدن به توافق نیز تاکید کرد: شورای اصلاح طلبان و شورای عالی یکی هستند و چنین چیزی ممکن نیست و مردم در دوره قبل ثابت کردند لیست ها را به خوبی تشخیص می دهند.  

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره پیامدهای سقوط هواپیمای اوکراینی نیز گفت: مردم مشکلات معیشتی و اقتصادی دارند و در کنار آن از اینکه با آنها صادقانه صحبت نمی کنند گله مند هستند که موضوع سقوط هواپیما از نمونه های آن است.  

عارف ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر با دادن گزارش نهایی و دقیق، این فضای تا حدودی مبهم اصلاح شود.  

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره ای دوره پنجم مجلس خبرگان دوم اسفندماه امسال برگزار می شود.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۷۸۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}