۰

وزیر صمت در جمع خبرنگاران: صادرات لبنیات افزایش یافته است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۱
وزیر صمت در جمع خبرنگاران: صادرات لبنیات افزایش یافته است
به گزارش عصر تعادل، رضا رحمانی در جمع خبرنگاران درباره واردات کالاهای اساسی گفت: واردات محصولاتی از جمله گوشت و مواد غذایی که از نیازهای اولیه مردم است، زمانی صورت گرفت که صادرات آنها آزاد شد و در نتیجه قیمت آنها در بازار افزایش پیدا کرد. بر همین اساس ما مجبور شدیم برای تنظیم بازار اقدام به واردات کنیم. در هر مقطعی نیاز به واردات است اما باید محدودیت‌هایی در این زمینه اعمال شد.

وی با اشاره به جلسه تنظیم بازار امروز گفت: تصمیم گرفته شد ذخایر استراتژی کشور از محل تولیدات داخل تامین شود. بدین ترتیب از تولید کنندگان داخلی نیز حمایت می‌شوند و می‌توانند با یک برنامه‌ریزی بلندمدت به فعالیت خود ادامه دهند. هدف دولت این است که در هر بخشی از فرآیند تولید و توزیع امکان کاهش قیمت وجود داشته باشد این اقدام صورت بگیرد. در حال حاضر همه تمهیدات لازم برای بازار شب عید و ماه مبارک رمضان اندیشیده شده و میوه به اندازه کافی در سردخانه‌ها موجود است.

وزیر صمت افزود: در جلسه تنظیم بازار امروز مدیر پشتیبانی امور دام اظهارداشت که به اندازه طول خدمتی که داشته به اندازه امسال وفور کالا نبوده و ذخیره محصولات بیش از هر سال دیگری است. ما در بخش کشاورزی و کالاهای صنعتی از نظر شاخص تولید وضعیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته داشتیم و سعی داریم با اصلاح روش‌های عرضه  وحذف دلالی‌ها و همچنین تحریک تقاضا با همکاری بخش‌های مختلف اصناف و انجمن‌های تخصصی قیمت کالاهای پر مصرف را کاهش دهیم.

وی درباره افزایش قیمت برخی کالاها پس از افزایش قیمت بنزین گفت: آمارهای دی‌ماه نشان می‌دهد که ظرفیت افزایش قیمت دیگر تمام شده و روند کاهشی در قیمت برخی کالاها همچنان ادامه خواهد داشت. از سوی دیگر قیمت ارز به همت بانک مرکزی به ثبات رسیده و آقای همتی قول دادند وضعیت بهتر نیز خواهد شد.

رحمانی با اشاره به برخی شایعات در بازار گفت: کنار جنگ اقتصادی عملیات روانی نیز صورت می‌گیرد. ما امسال توانستیم در حوزه لبنیات و صنایع غذایی نسبت به 10 ماه سال گذشته 30 درصد افزایش صادرات داشته باشیم اما این دو مورد دو اتفاق اخیر یعنی پیدا شدن قرص در کیک و سم آفولاتاکسین در شیر ضربه سنگینی به این صنعت و بازار مصرف زد.

وی در پایان گفت: کمیته‌ای برای بررسی این جریان‌سازی‌ها تشکیل شده تا مشخص کنند این اقدامات آگاهانه بوده یا اینکه سهوی صورت گرفته هر چند انعکاس این خبرها در فضاهای رسانه‌ای و مجازی کشور به گونه ای بوده که جامعه را نگران کند و این نشان از اهداف پشت‌پرده بدخواهان کشور است.
مرجع : ایلنا
کد مطلب : ۱۴۷۸۷۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}