۰

آغاز تحقیقات چینی ها درباره ماهیت «کرونا»

تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۰
آغاز تحقیقات چینی ها درباره ماهیت «کرونا»
به گزارش عصر تعادل بخش‌های علمی و فناوری چین تحقیقات در مورد منشاء و نحوه انتقال ویروس کرونا را آغاز کرده‌اند؛ دانشمندان همچنین در حال بررسی خصوصیات بیولوژیکی این ویروس هستند.

دانشمندان چینی در حال انجام تحقیقات برای کمک به ارائه تجزیه و تحلیل به موقع از وضعیت اپیدمی و پشتیبانی هدفمند برای پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا هستند.

یک تیم تحقیقاتی توسط دانشگاهیان و کارشناسان آکادمی مهندسی چین (CAE) تشکیل شده تا تحقیقات تکمیلی درباره این ویروس را به سرانجام برساند.

وانگ چن، معاون CAE و رئیس تیم تحقیقاتی تشکیل شده اظهار داشت: با توجه به گسترش ویروس کرونا، باید قاعده انتقال و پاتوژنز آن را در اسرع وقت درک کنیم که برای پیشگیری و کنترل اپیدمی بسیار مهم است. 

به گفته کارشناسان، گسترش ویروس مسدود نشده، تعداد موارد به سرعت در حال افزایش است و به نظر می‌رسد عفونت در حال افزایش است؛ برخی از بیماران این ویروس علائم خفیف و بدون تب دارند که شناسایی موارد و جلوگیری از انتقال را بسیار دشوار می‌کند.

وانگ گفت بخش‌های علمی و فناوری چین تحقیقات در مورد منشاء و نحوه انتقال ویروس را آغاز کرده‌اند؛ دانشمندان همچنین در حال بررسی خصوصیات بیولوژیکی ویروس و روند تغییرات آن برای ارزیابی توانایی انتقال و بیماری‌زایی ویروس کرونا هستند.

علاوه بر این، دانشمندان در حال انجام تحقیقات در مورد داروهای مؤثر جدید هستند؛ انتظار می‌رود نتایج اعتبارسنجی داروهای آزمایش شده به زودی منتشر شود؛ سایر داروهای بالقوه موثر نیز در آزمایشات بالینی قرار می‌گیرند.

محققان همچنین در حال ارزیابی اثر درمانی سرم در بیماران و در حال تولید آنتی بادی‌های خنثی کننده هستند تا به دنبال روش‌های درمانی مؤثر و همچنین پیشرفت در ایجاد واکسن‌ها باشند.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۴۷۸۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}