۰

مجریان انتخابات زیر ذره بین شورای نگهبان

تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۴
مجریان انتخابات زیر ذره بین شورای نگهبان
به گزارش عصر تعادل عباسعلی کدخدایی استاد حقوق بین الملل دانشگاه تهران، عضو و سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی تاکید کرد که عملکرد مجریان در ایام انتخابات با حساسیت بیشتری نظارت می‌شود.

کدخدایی دوشنبه شب در این توئیت در واکنش به سخنان امروز رییس جمهوری در مورد انتخابات افزود: از اصلاح طلب و اصولگرا در قانون ذکری به میان نیامده است، تنها سخن از واجدین شرایط است.

وی ادامه داد: مجری اگر جناحی باشد اصل بی طرفی را نقض خواهد کرد و نمی‌تواند مُرّ قانون را اجرا نماید. با توجه به مسئولیت شورای نگهبان، عملکرد مجریان در ایام انتخابات با حساسیت بیشتری نظارت خواهد شد.
رییس جمهوری صبح امروز هم در همایش استانداران و فرمانداران طی سخنانی مشارکت، نظارت،  سلامت و  امنیت انتخابات و ایجاد نشاط  در جامعه، یک وظیفه همگانی عنوان کرد.

رییس جمهوری همچنین امروز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: بزرگترین خطر برای حاکمیت ملی ما روزی‌ است که انتخابات، تشریفات شود.

رییس جمهوری تاکید کرد: «جای دیگری انتصاب بفرمایند؛ مردم پای صندوق رأی بروند و فقط تشریفات انتخابات را انجام دهند.»
حجت الاسلام و المسلمین روحانی امروز همچنین در توییتی دیگری نوشت: «بیایید به مردم اطمینان دهیم که نظام ما با نظام‌های تک حزبی، کمونیستی و یا شاهنشاهی فرق دارد؛ احزاب در این کشور آزاد هستند و نامزدهای همه جناح‌ها می‌توانند در انتخابات حضور داشته باشند. اعتماد مردم همه سرمایه‌ اجتماعی ماست. کاری نکنید که برخی بخاطر بی‌اعتمادی پای صندوق رأی نروند.»
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۷۸۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}