۰

جبران خسارات سیل به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۱
جبران خسارات سیل به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
به گزارش عصرتعادل، عباس کشاورز در ادامه سفر خود به استان سیستان و بلوچستان، عصر امروز از باغات میوه های گرمسیری و مزارع محصولات زراعی خسارت دیده از سیل اخیر در منطقه زرآباد شهرستان کنارک بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از باغات موز تخریب شده در سیل اخیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی بازدید انجام شده تاکنون، ۲۰ هزار هکتار زراعت استان از بین رفته که ۱۲ هزار هکتار آن سبزی و صیفی بوده است.

وی افزود: همچنین ۷ هزار هکتار باغ از جمله نخلستان ها از بین رفته که حدود ۵ هزار هکتار آن باغ موز بوده است.

کشاورز ادامه داد: حدود ۸ هزار راس دام در سیل اخیر از بین رفته و به تاسیسات چاه و قنوات نیز خسارت وارد شده است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: دولت طبق مصوبات خود میزان خسارت وارده را بررسی و کمک های لازم را در قالب تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت و حتی بدون کارمزد و بخشی دیگر به صورت نهاده و بذر به کشاورزان خسارت دیده ارائه می دهد.

کشاورز با بیان این که احیای باغات موز زرآباد در اولویت قرار دارد، گفت: نهاده های مورد نیاز شامل بذر و نهال در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی صبح امروز نیز از قنوات آسیب دیده از سیل اخیر در  روستاهای  وفا، سررود و دهان بخش بنت شهرستان نیکشهر بازدید کرد
مرجع : برنا
کد مطلب : ۱۴۸۰۴۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}