۰

جلسه بررسی راهکارهای مقابله با کرونا با حضور جهانگیری

تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۵
جلسه بررسی راهکارهای مقابله با کرونا با حضور جهانگیری
عصر تعادل جلسه بررسی راهکارهای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور و مقابله با این ویروس تا ساعتی دیگر به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار می‌شود.

در پی انتشار ویروس کرونا در کشورهای مختلف و اعلام وضعیت هشدار از سوی سازمان جهانی بهداشت، تا ساعتی دیگر جلسه‌ای به ریاست اسحاق جهانگیری و با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطلاعات، کشور، امور خارجه، راه وشهرسازی و نمایندگان سایر دستگاه های ذیربط برگزار خواهد شد تا برنامه ریزی و تهمیدات لازم برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور انجام و راهکارهای مقابله با این ویروس بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

به گزارش ایرنا، سید عباس موسوی سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در مورد اقدامات وزارت امور خارجه در خصوص ویروس بیماری کرونا، بر اعلام آمادگی کامل وزارت امور خارجه برای همکاری و تعامل با دستگاه های ذیربط از ابتدای بروز این بحران تاکید کرد و اظهار داشت: در این زمینه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در جلسه هیات دولت پیشنهاد برگزاری جلسه وزیران ذیربط با حضور وزیران امور خارجه، بهداشت و درمان، گردشگری و راه را در هیات دولت مطرح کردند.

موسوی بر همکاری و تعامل نزدیک دستگاه دیپلماسی با متولیان امر بهداشت در کشور و در راس آن وزارت بهداشت و درمان تاکید کرد و افزود: همچنین دستور العمل های لازم در خصوص تدابیر پیشگیرانه به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه چین صادر شده و توصیه های مسافرتی به گردشگران و اتباع ایرانی مقیم در چین نیز انتشار یافته و با تشکیل ستاد بحران در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن و نیز سرکنسولگری کشورمان در شانگهای  شماره های تماس جهت ارائه خدمات و راهنمایی به اتباع ایرانی اطلاع رسانی شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: سفارت کشورمان در پکن ضمن ارتباط گیری با دانشجویان ایرانی مقیم شهر ووهان، اقدام به ارسال آذوقه و بسته های غذابی به خوابگاه های آنها با توجه به کمبود مواد غذایی در این شهر ده میلیونی کرده است.

موسوی خاطر نشان کرد: درخواست خانواده های تعدادی از دانشجویان ایرانی در پکن به منظور تسهیل بازگشت فرزندان شان به ایران و خروج آنها از قرنطینه در دست بررسی است.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۸۰۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}