۰

واکنش طالبان به طرح معامله قرن

تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۸
واکنش طالبان به طرح معامله قرن
به گزارش عصرتعادل، طالبان در این بیانیه تاکید کرد: بیشتر از ۷۰ سال می‌شود که ملت مظلوم فلسطین سمبل محرومیت از حقوق اصلی خود تبدیل گردیده است. مسلمانان فلسطینی مظلوم‌ترین مردم روی زمین هستند که ۸۵ درصد خاک تاریخی کشورشان (فلسطین) بزور و تزویر از آن‌ها گرفته شده است و بیشتر از نیمی از جمعیت آن در کشور‌های همسایه و جهان دیگر در مهاجرت و بی‌خانمانی سپری می‌کنند. ملت افغان که مانند فلسطینیان مصائب جنگ، بی‌خانمانی و اشغال را تحمل کرده اند، درد ملت مظلوم فلسطین را بهتر از هرکس دیگر درک می‌کند.

این بیانیه در ادامه افزود: اما دل‌های اشغالگران جهانی بازهم بر ملت ناتوان فلسطین سرد نشده است و هنوز هم با پیشکش کردن طرح‌های ظالمانۀ تازه می‌خواهند بخش‌های باقیمانده از فلسطین نیز اشغال شود و این ملت مظلوم را از تمام حقوق خود محروم کنند.

طالبان خاطرنشان کرد: اولین تجاوز بر ملت فلسطین زمانی آغاز شد که هفتاد سال پیش در خاک و سرزمین آن‌ها دولت صهیونیستی ایجاد گردید و بیشتر از نصف خاک مسلمانان فلسطین را غصب کردند. پس از آن در سال ۱۹۶۷ میلادی رژیم صهیونیستی سرزمین باقی مانده از مسلمانان فلسطین را نیز اشغال کردند و از جمله مسجد اقصی، بخش شرقی بیت المقدس را تحت تصرف خود در آوردند و شروع به ساخت و ساز شهرک‌ها در زمین‌های مسلمانان کردند.

این بیانه افزود: در این روز‌ها که ترامپ رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو رئیس اسرائیل طرح معامله قرن را اعلام کردند، هدفشان این است که به اشغال زمین مسلمانان و خصوصا بیت المقدس مشروعیت بدهند و مسلمانان فلسطینی را برای همیشه از دعوای خواستن حقوق حقه خود منصرف نمایند.

طالبان تاکید کرد: چنانچه از یکسو اشغال مسجد الاقصی اولین قبلۀ مسلمانان یک قضیۀ مشترک است که باید در موردش مسئولیت دینی خود را انجام دهند، از سوی دیگر به‌عنوان یک جامعه انسانی، غصب حقوق ملت فلسطین چنان ظلم صریح و آشکار است که باید همۀ انسان‌های جهان علیه آن بایستند و برای جلوگیری آن تلاش کنند.

این بیانیه ادامه داد: اگر وجدان بشری در سطح جهانی زنده باشد و قانون جنگل در جهان نافذ نباشد، پس باید اجازه داده نشود که دسیسۀ محو یک ملت کامل عملی شود و فلسطینیان از کشور خود و حقوق اساسی زندگی محروم شوند.

بیانیه همچنین افزود: امارت اسلامی افغانستان که همیشه اخوت دینی و همدردی خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام کرده است، صدای مخالفت شدید خود را با طرح جدید اعلام می‌دارد، و آن را تجاوزی آشکار بر حقوق فلسطینیان می‌شمارد.

طالبان تصریح کرد: کشور‌های اسلامی و تمام جوانبی که بر اصل عدالت باور دارد، باید اجازه ندهند که این طرح ظالمانۀ ظلم، غصب و تجاوز عملی شود.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۱۴۸۰۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}