۱

وزیر مستعفی چهره برتر سال شد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۳
وزیر مستعفی چهره برتر سال شد
به گزارش  عصرتعادل، اواخر شب گذشته وزارت راه و شهرسازی طی اطلاعیه‌ای نامزدی وزیر و معاونان وزیر راه و شهرسازی در جشنواره چهره سال 98 راه و ساختمان را تکذیب و اعلام کرد: در روزهای گذشته بر اساس اعلام شفاهی و ارسال نامه کتبی به دبیرخانه این جشنواره، نامزدی این افراد تکذیب شده بود اما برای حذف از لیست نامزدها اقدامی صورت نگرفته است.

در اطلاعیه  مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی این وزارتخانه آمده است؛ « سیاست و راهبرد اساسی این وزارتخانه  در «ارتقای بهره‌وری در زیرمجموعه، توجه به حقوق شهروندی و تحقق اهداف سازمانی» قطعاً با قضاوت شهروندان نسبت به عرصه عملیاتی محقق می شود و امید است که با حضور عملیاتی و انجام اقدام لازم کارشناسی با بازرسی و بازدید های مکرر و تلاش برای ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان محقق شود.

یادآوری می شود اعلام نامزدی وزیر و برخی معاونان این وزارتخانه بدون هر گونه هماهنگی و درخواست صورت گرفته و از ابتدا افراد مذکور مشارکتی در این جشنواره نداشته اند و بیش از این در روزهای گذشته به صورت شفاهی و کتبی این موضوع اعلام شده است اما محتواهایی در برخی رسانه های مجازی در خصوص نامزدی در جشنواره چهره سال 98 راه و ساختمان منتشر شده است که اساسا تکذیب می شود.... شهروندان برای طرح موضوعهای مورد نظر در تمام زیر بخش های این وزارتخانه اعم از تمام حوزه های حمل ونقل و مسکن و ساختمان،  شهرسازی و هواشناسی در سراسر کشور می توانند با ورود به سامانه مدیریت خدمات شهروندی وزارت راه و شهرسازی (سامانه شهراه) به آدرس shahrah.mrud.ir محتوای مرد نظر را ثبت و کد رهگیری دریافت و از نتایج بررسی ها مطلع شوند.

به گزارش تسنیم، رسم "جشنواره چهره سال" از سال اول حضور وزیر مستعفی و توسط یکی از سایت‌هایی که وی حامی آن بود بنا نهاده شد. در واقع از سال 92 به این سو این رویداد (بخوانید دکان) به نام جشنواره چهره سال راه و ساختمان باز شده، نام چند وزیر  سابق به همراه وزیر وقت به علاوه تمام معاونان وزیر راه و شهرسازی را به عنوان کاندیدا مطرح و در نهایت رای های اتخاذ شده را به عنوان انتخاب مردمی اعلام می کنند. در نهایت هم پس از فراز و نشیب‌های ظاهری به تعدادی تندیس و جایزه اهدا می شود.

در رابطه با این جشنواره چند نکته قابل تامل وجود دارد که در ادامه به آن پرداخته می‌شود؛
1- یکی از مهم‌ترین موارد، سایت گمنام برگزار کننده این جشنواره است. این سایت که اساسا در کشور شناخته شده‌ نیست آیا از صلاحیت  لازم برخوردار است؟ بر اساس آمار مندرج در سایت الکسا رتبه جهانی سایت برگزار کننده جشنواره 462 هزار و 176 و رتبه داخلی آن نیز 220 هزار و 98 است.
 2- یکی از موارد عجیب حضور وزیر مستعفی در بین وزرایی است که در جشنواره مذکور جزو کاندیداهای انتخاب می شود و در نهایت نیز به عنوان چهره برتر سال (98) انتخاب می‌شود. مگر وی و سایر وزرای پیشین در صنعت راه و ساختمان (به غیر از احمد خرم و علی نیکزاد) فعالیت داشته اند؟  وزیر مستعفی سال 98 را یا خانه‌نشین بوده، یا پیگیری یک سری پرونده‌ها و یا این‌که در سفر به اروپا بوده است.
اگر فعالیت های شخصی و البته عام المنفعه انجام داده اند، حتماً اعلام شود. البته دو نفر نام برده نیز اگر اقدام یا طرح خاصی داشته اند، باید حتماً اعلام شود.
3-در شرایطی که طی سال جاری شقوق مختلف حمل و نقل به خصوص جاده ای و هوایی با حوادث و سوانح مواجه بوده اند و از طرفی بازار مسکن، جدا از طرح اقدام ملی تولید، با التهاب یا رکود رو برو بوده است، آیا وزیر و معاونان حاضر هستند رویاستیج جشنواره مذکور رفته  و تندیس دریافت کنند؟
4- آیا به کار بردن عنوان نظر سنجی  «مردمی» درست است؟ در بهترین حالت عمده مردم از شخص وزیر شناخت دارند و به ندرت معاونان وی را می شناسند. با توجه به جنس کار راه و ساختمان، انتظار می رود در صورت مشارکت، کارکنان هر سازمان یا اداره به رئیس خود رای بدهند.
5- از طرفی اگر مجموع آرا اخذ شده برای نفر اول به یک میلیون که هیچ حتی به نزدیکی 10 هزار نفر نرسد، می‌توان این نظر سنجی را مردمی نامید در حالی که 40 میلیون نفر واجد شرایط رای دهی در کشور هستند و تعداد کارکنان وزارتخانه و شرکت ها و سازمان ها و ادارات زیر مجموعه به علاوه شرکت های خصوصی و دانشجویان عمران دانشگاه ها نیز عدد قابل توجهی را نشان می دهد.
برگزاری چنین رویدادی نه تنها در شان وزرا و معاونان ایشان نیست، بلکه در این برهه از زمان که افکار عمومی با بحران حوادث حمل و نقلی مواجه است، اصلا مطلوب  نیست. چه برسد که وزیر و معاونان تندیس و جایزه هم دریافت کنند. 
متأسفانه وزرا و معاونان وزیر با وجود نامشان باعث هویت بخشی به اینگونه رویدادها می شوند، و برگزار کننده ها نیز ضمن کسب اعتبار، در کنار ارائه تندیس و هدایا به این اشخاص، ارادت و دین خود را به پدرخوانده‌ ادا می‌کنند.
به نظر می‌رسد با توجه به همین ذهنیت بوده که وزارت راه و شهرسازی حضور وزیر و معاونان وزارت راه و شهرسازی در جشنواره چهره سال 98 راه و ساختمان را از اساس تکذیب کرده است.
به گزارش تسنیم، برخی  از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی از جمله سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی نامه‌ای خطاب با "ظ" مدیر سایت ذکر شده با هشدار نسبت به استفاده از آرام و لوگوی این سازمان بر پیگیری قانونی هرگونه سوء استفاده از نام سازمان راهداری تأکید کرده بود.
هفتم ماه جاری نیز وزارت راه و شهرسازی طی نامه‌ای به مدیر سایت "ص" خواستار حذف نام وزیر راه و معاون وی از جشنواره شده بود و تأکید کرده بود که برگزاری جشنواره سال 98 هیچ ارتباطی با وزارت راه و شهرسازی نداشته و ندارد.
بر اساس شنیده‌ها برای حضور در لیست جشنواره راه و ساختمان سال 98  مبالغ هنگفتی از سوی عده‌ای پرداخت شده است، جشنواره که در شرایط کنونی اقتصاد کشور هیچ دستاوردی به جز برنده شدن وزیر مستعفی برای مردم نداشته و ندارد. انتظار می‌رود سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی نسبت به حضور در چنین برنامه‌هایی که نیت برگزاری آن مثل روز روشن است، خودداری کنند.
 
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۱۴۸۱۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}