۰

سال آینده پایان فاز نخست پایانه مترو آزادگان

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۳
سال آینده پایان فاز نخست پایانه مترو آزادگان
به گزارش عصر تعادل مدیرعامل شرکت مترو تهران از نهایی شدن نتیجه مناقصه پایانه آزادگان در بخش جنوبی خط 3 مترو خبر داد و گفت: ساخت فاز اول این پایانه تا سال آینده به اتمام می‌رسد.

 علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره خبر نهایی شدن نتیجه مناقصه پایانه آزادگان اظهار داشت: پایانه آزادگان یکی از پروژه‌های مهم و اولویت دار برای شرکت مترو تهران است که در بخش جنوبی خط ۳ قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این پایانه یکی از عوامل اثر گذار در کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در خط ۳ مترو تهران است، خاطر نشان کرد: پایانه آزادگان حدود 50 هکتار است و به مبلغی برابر با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

امام با اشاره به انتخاب نهایی پیمانکار این پایانه عنوان کرد: روند اجرایی شدن مناقصه پایانه آزادگان از مدت‌ها پیش آغاز شده بود و اکنون با انتخاب پیمانکار در مرحله انعقاد قرارداد است.

مدیر عامل شرکت مترو با اشاره به اینکه زمان‌بندی این پروژه برای یک بازه زمانی 2 ساله تعیین شده است، گفت: این پروژه در مجموع در 2 فاز طراحی شده است که فاز اول آن تا سال آینده به پایان می‌رسد.

مدیر عامل شرکت مترو تهران عنوان کرد: فاز اول این پروژه شامل پارکینگ و چاله سرویس قطارها است و به همین دلیل برای تعمیرات کوتاه مدت نیز قابل استفاده است. فاز دوم نیز شامل تعمیرگاه و تجهیزات آن است که در این صورت تعمیرات سنگین و بلند مدت نیز قابل اجرا است.

امام بیان داشت: پایانه‌ها از جمله بخش‌های مهم خطوط مترو هستند که عمده کاربری آنها کمک به تنظیم سر فاصله حرکت قطارها، محلی برای پارک شبانه ناوگان، انجام بازرسی و تعمیرات احتمالی و نیز شستشوی واگن‌هاست. لذا راه اندازی پایانه‌ها در ابتدا یا انتهای خطوط از اهمیت بالایی برخوردار است.

ش
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۴۸۱۳۳
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}