۰

توضیحات حناچی درباره بودجه سال آینده شهرداری تهران

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۸
توضیحات حناچی درباره بودجه سال آینده شهرداری تهران
به گزارش عصر تعادل شهردار تهران گفت: در بودجه سال ۹۹ به میزان ۴۷ درصد به امور عمرانی و ۳۷ درصد به امور هزینه ای اختصاص یافته است.

 پیروز حناچی شهردار تهران در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در هنگام ارایه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران گفت: ما مدیون آن عزیزانی هستیم که جان خودشان را برای پیروزی انقلاب فدا کردند.

وی افزود: امروز بلافاصله بعد از تصویب متمم بودجه سال ۹۸ و براساس آن قوای که داده بودیم بودجه سال ۹۹ را تقدیم شورا کردیم.

شهردار تهران تصریح کرد: براساس تاکید شورای شهر تهران سقف بودجه پیش بینی شده را هم رعایت کردیم.

حناچی گفت: مهمترین موضوعات درباره بودجه این است که رقم کل بودجه ۲۴.۹ درصد افزایش داشته و سقف بودجه بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد خواهد بود.

وی ادامه داد: تعیین این رقم با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور نشان می دهد که به سمت بهبود شاخص ها حرکت کردیم و رونق بیشتر را هدف گذاری کرده ایم.

شهردار تهران با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: داریم تلاش می کنیم شرایط بد اقتصادی کشور را از تهدید به فرصت تبدیل کنیم.

حناچی گفت: بودجه های عمرانی به میزان ۴۳ درصد افزایش داشته است اما هزینه ها تنها ۲۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: سهم منابع پایدار از ۳۴ درصد به ۳۷ درصد افزایش یافته است و جمع درآمدها ۱۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود که ۴۰ درصد افزایش داشته است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: بودجه پروژه های عمرانی با ۴۳ درصد رشد به ۱۴ هزار میلیارد رسیده است و برای بازپرداخت دیون مبلغی برابر با ۴ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

حناچی ادامه داد: مهمترین شاخصه بودجه ۹۹ پیاده سازی برنامه اولویت محور است که ۱۰۹ پروژه به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امروز در شهرداری تهران در حال تغییر خط هستیم و بخش عمده بودجه امسال ما در مقیاس محلی هزینه خواهد شد.

حناچی گفت: در حوزه حمل و نقل و عمران برای توسعه خطوط مترو اعم از خطوط ۶ و ۷ و خطوط آنتنی مترو بودجه ۳.۴ هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته ایم.

شهردار تهران تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ میلیارد برای ساخت و مناسب سازی پیاده روهای شهر و همچنین ۵۰۰ میلیارد برای نوسازی و بهسازی آسفالت بزرگراه ها در نظر گرفته ایم. 

وی گفت: در حوزه شهرسازی و معماری برای پروژه های توسعه محله ای ۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

امسال ۴۷ درصد بودجه عمرانی و ۳۷ درصد آن هزینه ای و در نهایت حدود ۱۵ درصد هم تملک دارایی است.

امسال برای اولین بار موضوعات مهم شهر تهران را به همفکری عمومی گذاشتیم و تلاش کردیم تا مشکلات شهر را از طریق همفکری عمومی و‌خرد جمعی حل و فصل کنیم.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۴۸۱۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}