۰

قانون نظام مهندسی تغییر می کند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۲
قانون نظام مهندسی تغییر می کند
به گزارش عصر تعادل عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان در دستور کار مجلس است، گفت:اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان از سال 92 مطرح شده و اتقاقا بحثی در عجله بودن آن نیست.

فرج الله رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که رییس جدید سازمان نظام مهندسی اعلام کرده، مجلس در اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان عجله نکند، گفت: اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان در دستور کار صحن اصلی مجلس است و اتفاقا این موضوع از کمیسیون عمران عبور کرده و در صحن مجلس مطرح خواهد شد.

وی افزود: اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان یک دوره هم در سال 92 مطرح شده بود، پس نشان می‌دهد که عجله‌ای هم در کار نیست.

رییس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در پاسخ به این سوال که هدف از اصلاح این قانون چیست و در حقیقت قرار است چه مواردی اصلاح شود، اظهار داشت: مشکل این است که ما با یک چالش مواجه هستیم که این سازمان ماهیتا چه سازمانی است، آیا دولتی است یا خصوصی و یا شبه دولتی، بنابراین ما در این اصلاح تلاش می‌کنیم که این وضعیت را مشخص کنیم.

رجبی ادامه داد: تلاش کردیم تا مداخله دولت در این سازمان کاسته شود و مهمترین نکته این است که یک هماهنگی و یکپارچگی در نظام فنی اجرایی ایجاد شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد :به عنوان مثال در ساخت یک بیمارستان دولتی و یک بیمارستان خصوصی نظام اجرایی متفاوتی وجود داشت که تلاش ما در این اصلاح این است که هر دو ساخت و ساز دولتی و خصوصی از نظام مقررات ملی واحد تبعیت کنند.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۴۸۱۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}