۰

اردوغان سوریه را تهدید کرد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۴
اردوغان سوریه را تهدید کرد
به گزارش عصرتعادل، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به کشته و زخمی شدن تعدادی از نظامیان ترکیه‌ای در عملیات ارتش سوریه در ادلب، مجددا دمشق را تهدید کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان طی نشست خبری پیش از سفر به اوکراین، گفت آنکارا مصمم است عملیات در شمال سوریه را ادامه دهد و مانند قبل به هر حمله‌ای علیه نظامیان ترکیه‌ای واکنش نشان خواهد داد.

وی با ادعای اینکه ارتش ترکیه در فاصله کوتاهی بعد از کشته شدن ۴ نظامی و زخمی شدن ۹ نفر از این کشور، ۴۰ موضع ارتش سوریه را هدف قرار داد، مدعی شد در این حمله حداقل ۳۰ تا ۳۵ سرباز سوری از پای درآمدند.

رئیس‌جمهور ترکیه تهدید کرد: «اگر لازم باشد، از جنگنده‌های اف-۱۶ برای حمله به نیروهای سوری استفاده می‌کنیم».

اردوغان با بیان اینکه به مسئولان روسی پیامی داده‌اند مبنی بر اینکه با عملیات ترکیه در ادلب مقابله نکنند، گفت: «شما طرف معامله ما نیستید، این رژیم [سوریه] است، و ما امیدواریم کسی (روس‌ها) در مقابل ما سنگ‌اندازی نکند».

وی ضمن اشاره به تماس وزرای خارجه و دفاع ترکیه و همچنین رئیس سازمان اطلاعات این کشور با همتایان روسی خود درباره این حمله، افزود:‌ «اگر لازم شود من شخصاً با [ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه] تماس می‌گیرم و وخامت موضوع را تشریح خواهم کرد».

صبح امروز (دوشنبه) بود که وزارت دفاع ترکیه از کشته و زخمی شدن ۱۳ نظامی خود در پیشروی‌های ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش ادلب خبر داد. 

ارتش سوریه طی هفته‌های اخیر حملات خود علیه تروریست‌ها در ادلب و جنوب غربی حلب را افزایش داده و پیشروی خود در این مناطق برای بازپس گیری آنها را به پیش می‌برد.

رئیس‌جمهور ترکیه سپس به سوالی درباره طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» نیز توضیح داد: «این یک طرح اشغالگرانه است و تنها چیزی که درباره طرف فلسطینی می‌گوید، معانی فریبنده‌ای دارد».
مرجع : خبرگزاری دانشجو
کد مطلب : ۱۴۸۱۹۰
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}