۰

انبارلویی: حاکمان مردم باید پاک‌دست باشند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۸
انبارلویی: حاکمان مردم باید پاک‌دست باشند
به گزارش عصر تعادل، کاظم انبارلویی معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در خصوص شفافیت اموال مسئولان، گفت: یکی از مولفه‌های حکمرانی خوب این است که حاکمان مردم، پاک‌دست باشند. پاک‌دستی یکی از ویژگی‌هایی مورد انتظار جامعه از مسئولان است و بیت المال باید از نااهلان در امان باشد.

وی افزود: در قانون اساسی نیز داریم که رئیس جمهور و وزرا، باید اموال خودشان را به قوه قضاییه اعلام کنند تا در مدت مسئولیت، دارای‌شان به‌صورت غیرمتعارف افزایش پیدا نکند.

انبارلویی در خصوص اعلام دلیل رد صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان، گفت: شورای نگبان اعلام کرد که تعدادی از نمایندگان مجلس به دلایل مالی رد صلاحیت شده‌اند. یکی از مطالبات مردم این است که نمایندگان اموالشان را منتشر کنند و با قرار گرفتن در اتاق شیشه‌ای، مردم بتوانند تصمیم خود را در رای گیری عملی سازنند.

وی پیرامون استقبال مردم از شفافیت، بیان داشت: مردم اگر نماینده‌ای را صادق ارزیابی کنند و مسائل مالی آن را شفاف بدانند، در انتخابات مورد استقبال قرار می‌گیرد.

عضو حزب موتلفه اسلامی درباره سامانه ثبت حقوق و دستمزد کارکنان دولت، افزود: در قانون بودجه سال گذشته به شفافیت اموال اشاره شده است که متاسفانه دولت زیر بار آن نرفت. این موضوع بعد از پرداخت‌های نجومی به صورت قانون درآمده است. دولت در زمینه اجرای کوتاهی داشته است
مرجع : دانشجو
کد مطلب : ۱۴۸۲۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}