۰

نامه محمود صادقی به رئیسی درباره شورای نگهبان

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۲
نامه محمود صادقی به رئیسی درباره شورای نگهبان
به گزارش عصر تعادل نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس قوه قضاییه تاکید کرد که با توجه به شناسایی و بازداشت بعضی از واسطه‌های تأیید صلاحیت داوطلبان مجلس، ضروری است که قوه قضاییه به این مساله ورود کند.

محمود صادقی در این نامه تصریح کرد:

جناب آقای جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای سید ابراهیم رئیسی

رییس محترم قوه قضائیه

با سلام و تحیت

به استحضار می‌رساند پیرو دریافت گزارش های عدیده درباره فعالیت عناصر سودجو مدعی ارتباط با شبکه نظارت بر انتخابات و با توجه به سوابق موجود جهت شناسایی و برخورد با این عناصر هماهنگی‌های لازم با حفاظت اطلاعات شورای نگهبان به عمل آمد و ظرف دو هفته اخیر با اجرای عملیات ویژه تعداد دلالان بیرونی و عوامل درونی آن با پیشنهاد مبالغ کلان و بعضا چند میلیارد تومانی به بعضی از کاندیداها ادعای تایید صلاحیت آنها را داشتند مورد شناسایی قرار گرفتند و حسب اطلاع بعضی از آنها بازداشت شدند.

علاوه بر موارد گزارش شده و پیگیری شده گزارش های عدیده دیگری از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس و دیگر کاندیداها در این زمینه وجود دارد که نشان دهنده عمق و گستردگی این پدیده است.

نظر به اینکه وجود این پدیده اگر عمق و گستره زیادی هم نداشته باشد اعتبار و سلامت نظام انتخابات جایگاه رفیع نهاد شورای نگهبان قانون اساسی و به تبع آن مجلس شورای اسلامی را در معرض آسیب قرار می‌دهد و نظر به اهتمامی که حضرتعالی نسبت به مبارزه با فساد دارید و نیز اعلانی اینکه اخیراً در مورد حمایت از افشاگران فساد نمودید، تقاضا دارد دستور فرمایید دادستانی محترم به این موضوع ورود کند و علاوه بر موارد مکشوفه طی فراخوانی از عموم مطلعان درخواست شود اطلاعات خود را ارائه کنند.

امید است با ورود مستقیم دستگاه قضایی به این موضوع حساس و مهم، امر شناسایی و برخورد با این پدیده، فراتر از عناصر سودجوی بیرونی به شناسایی و برخورد با عناصر اصلی احتمالی داخلی منتهی شود و دستگاه نظارت بر انتخاب از این پیرایه ها و شائبه ها به طور کامل پاکسازی و مبرا شود.

رد صلاحیت حدود ۹۰ تن از نمایندگان مجلس دهم از سوی هیات مرکزی شورای نگهبان برای حضور در انتخابات مجلس آتی با واکنش مختلف افراد ،‌احزاب و شخصیت ها روبه رو شد به نحوی که شائبه سو استفاده عده ای  به عنوان واسطه تایید صلاحیت نامزدهای این رویداد با اهرم پول و فشار را در محافل سیاسی و رسانه ای تقویت کرد.  
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۸۲۸۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}