۰

دو فیلم داستانی در صدر ششمین روز جشنواره

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۴
دو فیلم داستانی در صدر ششمین روز جشنواره
به گزارش عصر تعادل عباس امینی با چهارمین فیلم خود در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شرکت می‌کند. کشتارگاه بازیگران شناخته شده‌ای دارد حضور بازیگرانی؛ مانند باران کوثری، مانی حقیقی، حسن پورشیرازی از نقاط قوت این فیلم است. این فیلم که در بخش نگاه نو جشنواره پذیرفته شده است، ماجرای زندگی مردی به اسم امیر است که چند ماه قبل از فرانسه دیپورت شده است.

او به خاطر پدرش شریک یک جنایت هولناک می‌شود که قصه اصلی این فیلم را شکل می‌دهد؛ جنایت هولناکی که پیرامون قاچاق گوشت شکل می‌گیرد. این فیلم سینمایی ساعت ۱۳.۳۰ پنج‌شنبه ۱۷بهمن در کاخ جشنواره به نمایش در می‌آید. تصویربرداری این درام اجتماعی در بوشهر انجام شده است. 

امینی پیش از این با ساخت فیلم های والدراما، قصه شب و از نفس افتاده‌ها خود را در عرصه فیلمسازی مطرح کرده بود. 

مردن در آب مطهر

نوید و جمشید محمودی در دومین سانس روز ششم جشنواره فیلم فجر (ساعت ۱۹.۳۰) با فیلم مردن در آب مطهر حضور پیدا می‌کنند. آن‌ها طی چند سال گذشته با ساخت فیلم‌هایی مانند چند متر مکعب عشق، رفتن و شکستن همزمان بیست استخوان مسائل مربوط به مهاجران افغانستانی را به تصویر کشیدند.

برادران محمودی، دو فیلم‌ساز مهاجر برای چهارمین فیلم سینمایی خود، سراغ همان دغدغه قدیمی رفته‌اند. چالش اجتماعی که با قصه عشقی گره می‌خورد و عاقبت آن هم همیشه خوش نیست. این‌بار شخصیت‌های مهاجر فیلم‌ برادران محمودی در کنار همان اتفاق‌های عاشقانه‌شان، قصد دارند به اروپا مهاجرت کنند. مهاجرت غیرقانونی از راه دریا.

علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدرنیا، صدف عسگری و سوگل خلیق علیرضا آرا، امیررضا رنجبران، خیام وقار، پیمان مقدمی، مهتاب جعفری، فرید اسحاقی، فاطمه شکری، محیا رضایی، فاطمه میرزایی و علیرضا مهران بازیگران این فیلم سینمایی هستند که ساعت ۱۹.۳۰ در کاخ جشنواره به نمایش در می‌آید.

یک مستند، یک فیلم کوتاه

 مستند زمستان است را مهرداد زاهدیان ساخته و تهیه کنندگی آن را شهردار تهران بر عهده داشته است. این مستند روز پنج‌شنبه ساعت ۲۲.۳۰ برای اهالی رسانه اکران خواهد شد. مستندی که قصه‌اش در خیابان لاله‌زار تهران روایت می‌شود. خیابان پرخاطره‌ای که نه تنها تهرانی‌ها بلکه اغلب شهرهای کشور اسم آن را شنیده‌اند، این خیابان گذرگاه فرهنگی است. در کنار آن وقایع تاریخی زیادی را هم دیده است از کودتای ۱۳۳۲ گرفته تا اتفاقات پس از آن.

تولید این پروژه سه سال به طول انجامید. فیلم کوتای پاندای قرمز را علی پاک‌نیا با حضور بازیگرانی مانند احسان منصوری و امیرعلی الیاس مهر کارگردانی کرده است.

این فیلم آروزی مرد مسافرکشی را به تصویر می‌کشد که بزرگ‌ترین دغدغه‌اش آرزوی سفر به دانمارک است. روز و شب به این آرزو در ذهن خود پر و بال می‌دهد و دست آخر از این همه رویاپردازی مسافری نصیبش می‌شود که بعد از ۸ سال از دانمارک بازگشته مردی که رویای او را زندگی کرده است. در سانس دوم ششمین روز از جشنواره به دلیل نمایش شهراورد تهران در ساعت ۱۶:۳۰ فیلمی اکران نمی‌شود.

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال جاری همزمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار می‌شود. در این دوره جشنواره آمار نهایی فیلم‌های پذیرفته شده ۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ، ۱۰ فیلم در بخش نگاه نو، ۱۰ فیلم در بخش فیلم کوتاه و ۱۰ فیلم در بخش مستند به نمایش در می‌آیند که بعضی آثار پذیرفته شده در بخش نگاه نو در بخش سودای سیمرغ نیز با دیگر آثار رقابت دارند.

این جشنواره شامل بخش های مختلف؛ از جمله مسابقه سینمای ایران یا سودای سیمرغ (فیلم های سینمایی داستانی/ پویانمایی فیلم‌های بلند داستانی که دارای پروانه ساخت یا نمایش از سازمان سینمایی باشند و تا قبل از بهمن ۱۳۹۸ اکران عمومی نشده و در هیچ‌یک از رویدادها و جشنواره‌های سینمایی داخلی و خارجی به نمایش در نیامده باشند)، نگاه نو (فیلم اول کارگردان: داستانی/ پویانمایی فیلمساز یا کارگردان اول، به هنرمندی اطلاق می‌شود که برای ساخت یا نمایش فیلم سینمایی خود برای نخستین بار، مجوزهای لازم و قانونی را از سازمان سینمایی کسب کرده باشد و پیش از این اثری از وی به عنوان فیلم سینمایی اکران یا در رویدادهای داخلی یا خارجی معرفی نشده باشد)، مستند بلند، کوتاه داستانی (با زمان نمایش حداقل ۳ و حداکثر ۱۵ دقیقه)، مسابقه تبلیغات سینمای ایران و مسابقه تجلی اراده ملی است.

جز پردیس ملت به عنوان کاخ اصلی جشنواره که محل نمایش فیلم ها برای اصحاب رسانه است، پردیس سینمایی آزادی، سینما استقلال، پردیس سینمایی ایران‌مال، پردیس سینمایی باغ کتاب، پردیس سینمایی تماشا، سینما جوان، پردیس سینمایی راگا، پردیس سینمایی زندگی، پردیس سینمایی فرهنگ، سینما فجر اسلامشهر (سالن اصلی)، پردیس سینمایی کوروش، پردیس سینمایی کیان، سینما ماندانا، پردیس سینمایی مگامال و موزه سینما در مناطق مختلف شهر تهران، سینماهای مردمی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواهند بود.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۸۳۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}