۰

تقابل جدی روسیه و آمریکا در قرقیزستان

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۳
تقابل جدی روسیه و آمریکا در قرقیزستان
به گزارش عصر تعادل اختلافات سفارت‌های روسیه و آمریکا در«بیشکک» پس از انتشار مقاله ای با مضمون حمایت «واشنگتن» از ناآرامی در قرقیزستان بالا گرفت.

اختلافات سفارت‌های روسیه و آمریکا در«بیشکک»  پس از انتشار مقاله ای با مضمون حمایت «واشنگتن» از ناآرامی در  قرقیزستان بالا گرفت.

چندی پیش روزنامه قرقیز موسوم به «دیلا» مقاله‌ای درباره انتقال 60 میلیون دلار به قرقیزستان توسط دولت آمریکا برای گسترش بی‌ثباتی در آسیای مرکزی خبر داد.

طبق این مقاله مقامات سفارت آمریکا در بیشکک 26 جعبه حاوی پول نقد با هدف تأمین مالی اپوزیسیون قرقیزستان دریافت کردند.

سفارت آمریکا در واکنش به این مقاله پیامی را منتشر کرد که در آن آمده است: این اطلاعات غیرواقعی است و توسط روسیه گسترش می‌یابد و ما اعتماد داریم که شهروندان قرقیزستان می‌توانند اطلاعات واقعی و اخبار قابل اعتماد را تشخیص دهند.

محموله دریافت شده توسط مقامات سفارت آمریکا در بیشکک تجهیزات معمولی بوده است.

پس از انتشار بیانیه سفارت آمریکا در بیشکک سفارت روسیه نیز با انتشار بیانیه ای عنوان کرد: ما اطلاعاتی درباره جزئیات محموله سفارت آمریکا نداریم اما «واشنگتن» در مشکلات خود همواره به دنبال رد پای «مسکو» است.

گسترش ارزش‌های دموکراتیک توسط آمریکا در موارد زیادی منجر به عواقب تلخی می‌شود.

امروز باید برای تقویت همکاری چندجانبه و نه تشدید جنگ اطلاعاتی تلاش کرد.

انتخابات پارلمانی قرقیزستان در سال جاری برگزار خواهد شد و دولت آمریکا با فعال کردن سفارت خود در بیشکک درصدد است تا از طریق سازمانهای غیر دولتی خود در این کشور علاوه بر چین هراسی از روسیه نیز چهره ای غیر قابل قبول ایجاد کند و به همین دلیل تاکنون هزینه های زیادی را در این زمینه صرف کرده است.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۸۳۲۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}