۰

سرنوشت بازنشستگان در دست انتخابات مجلس

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۱
سرنوشت بازنشستگان در دست انتخابات مجلس

به گزارش کارگر آنلاین، علی اصغر بیات در جمع بازنشستگان تامین اجتماعی اسلامشهر با تاکید بر حضور و مشارکت حداکثری بازنشستگان در انتخابات پیش روی مجلس افزود: مجموعه تشکیلات کارگری و بازنشستگان باید نسبت به انتخابات و سرنوشت خود حساس بوده و احساس مسئولیت کنند.
او با بیان اینکه مجلس راهگشاست و این نهاد مهم پایگاه و مسیر حرکت دولت و ملت را مشخص می‌کند، افزود: انتظار بازنشستگان از نمایندگان و کاندیداها پیگیری مشکلات و مطالبات بازنشستگان است. مطالباتی که تعدادی از آنها حل شده یا در حال حل‌شدن است و مطالباتی که زمین مانده و نیاز به حمایت و پیگیری نمایندگان مجلس دارد.
 
بیات با بیان اینکه مهمترین مطالبات بازنشستگان بحث همسان‌سازی، افزایش حقوق  و موضوع اصلاح ساختار تامین اجتماعی و چند آیتم دیگر است، تصریح کرد: ۶۳ درصد بازنشستگان حداقل‌های حقوقی را دریافت می‌کنند و مشکلات معیشتی آنها را رنج می‌دهد. مشکلاتی که در نتیجه آن برخی بازنشستگان حتی از تهیه اقلام مصرفی و خوراکی خود ناتوان هستند.
 
رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی متذکر شد: موضوع همسان‌سازی از طرف کمسیون اجتماعی مجلس در حال پیگیری است. در عین حال کانون عالی نظر و فرمول‌هایی را برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام کرده است. یکی از این فرمول‌ها بر مبنای دریافت مطالبات تامین اجتماعی از دولت است. بدین ترتیب  ۳۰ درصد از ۵۰ هزار میلیارد تومانی که قرار است دولت بابت طلب خود به تامین اجتماعی بپردازد برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یابد. امیدواریم  با پیگیری کمیسیون اجتماعی این طرح در صحن علنی مجلس رای بیاورد.
 
بیات همچنین درباره بحث خودگردانی مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: بحث خودگردانی مراکز ملکی تامین اجتماعی موضوعی است که  کانون عالی نیز  مخالفت خود را اعلام کرده است.
 
رئیس کانون بازنشستگان شهرستان اسلامشهر در پایان با تاکید بر حضور حداکثری بازنشستگان در انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن تصریح کرد: تمام تصمیمات در مجلس گرفته می شود و ما اگر نتوانیم نمایندگان خود را به مجلس بفرستیم دچار مشکل خواهیم شد.
کد مطلب : ۱۴۸۳۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}