۰

تاکید سفیر انگلیس بر مذاکره با تهران

تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۳
تاکید سفیر انگلیس بر مذاکره با تهران
به گزارش عصر تعادل سفیر انگلیس در ایران طی پیام تصویری در صفحه اینستاگرام سفارتخانه متبوع خود گفت: وجود مسائل مهم میان دو کشور نشان‌دهنده ضروری بودن گفت و گو میان ایران و بریتانیاست تا در مورد مسائلی که برای هر دو کشور مهم است پیشرفت حاصل شود.

«رابرت مک ایر» سفیر انگلیس در ایران عصر پنجشنبه در  پیامی تصویری در صفحه اینستاگرم سفارت این کشور در ایران از دیدارهای خود با مقامات لندن درباره چگونگی پیشبرد موضوعاتی که برای دوکشور مهم هستند خبر داد.

مک ایر در ابتدای پیام خود می‌گوید: اخیرا از لندن به تهران برگشته‌ام. این سفر مهمی بود که از مدتی قبل برنامه‌ریزی شده بود. من با وزیر خارجه کشورمان و دیگر مقامات ارشد دیدار داشتم و آن‌ها درباره این‌که چگونه می‌توان درباره موضوعاتی که برای ایران و بریتانیا مهم هستند را پیشبرد، صحبت کردم.

وی در ادامه به مساله برجام و کانال ارتباطی "اینستکس" پرداخت و ادامه داد: در مورد برجام می خواهیم با ایران فرانسه و آلمان و همچنین روسیه و چین همکاری کنیم تا از مکانیسم حل اختلاف استفاده کنیم و راهی به جلو پیدا کنیم. که بتوان نگرانی بین‌المللی برای برنامه هسته‌ای ایران و همچنین نگرانی‌های ایران برای مزایای اقتصادی که از آن برخوردار می‌شود، هم برطرف کنیم. باعث خوشحالی بود که هفته گذشته شاهد آمدن مقامات اینستکس به ایران بودیم که درباره پیشرفت کاری آن‌ها با مقامات ایران گفت و گویی  انجام شد.

سفیر انگلیس در ایران همچنین به تاثیر خروج این کشور از اتحادیه اروپا بر تعهدات فی مابین پرداخت و افزود: بعضی وقت‌ها از من می‌پرسند که آیا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تعهد کلی ما را نسبت به اینستکس و همچنین برجام تحت تاثیر قرار می دهد یا نخیر؟  جواب من این است؛ خیر ما کاملا نسبت به این موضوعات متعهد باقی خواهیم ماند.

وی افزود: در هفته‌های اخیر ما با مقامات ایرانی درباره یکسری موضوعات دیگر از جمله خطر عدم ثبات در عراق و منطقه، پشتیبانی از خانواده‌های قربانیان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و بعضی از مسائل دو جانبه با اهمیت مثل تجارت و ویزا گفت و گوهای مهمی داشتیم.

مک ایر در پایان بر ضرورت گفت و گو میان دو کشور تاکید کرد و یادآور شد: تمام این‌ها نشان‌دهنده ضروری بودن گفت و گو میان ایران و انگلیس است تا در مورد مسائلی که برای هر دو کشور مهم است پیشرفت حاصل شود.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۸۳۵۰
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}