۰

سردار حاجی زاده: ناگفته ها درباره عین الاسد زیاد است

تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۲
سردار حاجی زاده: ناگفته ها درباره عین الاسد زیاد است
به گزارش عصر تعادل فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به دستیابی به جزییات پهپاد ساقط شده آمریکایی در آبهای جنوبی کشور گفت: توانایی ناکارآمد کردن این پهپاد را از چند هزار کیلومتری داریم و باید روی این هواپیمای بدون سرنشین خط قرمز کشید.

 سردار امیرعلی حاجی زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با صدا و سیما با اشاره به قطعات جدید کشف شده از پهپاد MQ-۴ آمریکایی که اخیرا توسط نیروی دریایی سپاه از اعماق آب‌های جنوب کشور بیرون کشیده شده،  عنوان کرد: این پهپاد، بزرگترین هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین جهان است؛ این هواپیما مشخصات منحصر به فردی دارد و در ارتفاع خیلی زیادی پرواز می کند و همه مسیرها را بدون تحت تاثیر قرار دادن رادارهای هوایی پرواز می کند و از آمریکا به خلیج فارس می اید.

وی با اشاره به اینکه MQ-۴ خیلی پهباد بزرگی است و همه گونه تجهیزات جاسوسی در آن تعبیه شده است عنوان کرد: مجموعه سنسورها، دوربین ها و ابزار پیشرفته ای در این پهپاد تعبیه شده و این هواپیما دارای ابررایانه ای پیشرفته است و همه این داده ها را در کمترین زمان تحلیل می کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به گرانقیمت بودن این پهپاد آمریکایی تصریح کرد: از این پس باید روی این هواپیما خط قرمز کشید و ما به تمام کدها و رمزهای آن دسترسی یافته ایم و می توانیم از تهران، تا چند هزار کیلومتر این پرنده را ناکارامد کنیم

حاجی زاده تاکید کرد: ما عملیات کوچکی در عین الاسد انجام دادیم و آمریکایی ها سیلی کوچکی در جنگ الکترونیک از ما خوردند و این هواپیما برای ضدیت با ایران دیگر کارایی ندارد.

وی درباره اینکه حال آمریکایی ها از سرنگونی و تحلیل جزییات این هواپیمای بدون سرنشین بد است، عنوان کرد: امیدوارم انقدر حال آمریکایی ها خراب شود که بمیرند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین گفت: ناگفته ها درباره عین الاسد زیاد است و اعلام خواهیم کرد. احتمالا چند وقت دیگر آمریکایی هامی گویند چند سربازشان دچار مرگ خفیف شده اند.

تصاویر لاشه‌ هواپیمای بدون سرنشین و فوق پیشرفته  جاسوسی و متجاوز  آمریکایی‌ که در خرداد ماه سال جاری پس از نقض حریم هوایی ایران به‌دست رزمندگان یگان پهپادی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با سامانه بومی  «سوم خرداد» منهدم شد، امروز (پنج شنبه)  برای نخستین بار از  صدا و سیمای  جمهوری اسلامی منتشر شد.

 نخستین ساعات بامداد پنجشنبه، ۳۰ خرداد، یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

بخش اندکی از بقایای این پهپاد چند روز پس از انهدام بر فراز آبهای سرزمینی کشورمان و کشف قطعاتی از آن توسط نیروی دریایی سپاه در حضور اصحاب رسانه رونمایی شده بود.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۸۳۵۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}