۰

دستگیری عامل انتقال خانواده‌های داعشی از سوریه به عراق

تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۵
دستگیری عامل انتقال خانواده‌های داعشی از سوریه به عراق
به گزارش عصر تعادل منابع عراقی از حمله نارنجکی از میان تظاهرات کنندگان به نیروهای امنیتی در بغداد، دستگیری عامل انتقال خانواده‌های داعش از سوریه به عراق و متلاشی شدن یک باند تروریستی در الانبار خبر دادند.

فرماندهی عملیات بغداد امروز جمعه اعلام کرد که گروهی در داخل تظاهرات‌کنندگان در بغداد هستند که با نارنجک و بمب دستی به نیروهای امنیتی حمله می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، در بیانیه فرماندهی عملیات بغداد در این خصوص آمده است: «دو عضو هنگ یکم نیروهای حفظ امنیت شب گذشته بر اثر پرتاب نارنجک از سوی جمعی در میان تظاهرات‌کنندگان در منطقه الوثبه در بغداد زخمی شدند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «نیروهای امنیتی قهرمان ما همچنان به تامین امنیت و جان تظاهرات‌کنندگان در میادین اعتراضات ادامه می‌دهند و با خویشتنداری بسیار زیاد با معترضان خیابانی تعامل کرده و با آنها درگیر نمی‌شوند».

سازمان اطلاعات نظامی عراق روز جمعه از دستگیری فردی خبر داد که خانواده های گروهک تروریستی داعش را از سوریه به استان «نینوی» در عراق منتقل می‌کرد.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد:« نیروهای بخش اطلاعات نظامی در فرماندهی عملیات نینوی با همکاری هنگ کماندوها و تیم شناسایی این فرماندهی یک تروریست که خانواده‌های داعشی را از اردوگاه «الهول» در جنوب شرق استان الحکسه سوریه به نینوی و از آنجا به الانبار منتقل می‌کرد و از اسناد جعلی برای این منظور استفاده می‌کرد، دستگیر کردند.

اطلاعات نظامی عراق تاکید کرد این تروریست از جمله افراد تحت پیگرد دستگاه قضایی عراق بوده است.

پیش از این هم نیروهای آمریکایی مستقر در عراق و سوریه صدها نفر از اعضای خانواده‌های تروریست‌های داعشی را از اردوگاه الهول به عراق انتقال داده است و احتمالا تروریست دستگیر شده با نیروهای آمریکایی همکاری داشته است.

متلاشی شدن باند تروریستی در الانبار

سازمان اطلاعات نظامی عراق همچنین اعلام کرد که یک باند تروریستی را در شهر الرمادی در استان الانبار متلاشی کرده است.

در بیانیه این سازمان در این خصوص آمده است: «در یک عملیات منحصر به فرد و با جسارت و شجاعتی نیروهای عراقی انجام شد یگان دهم اطلاعات نظامی با همکاری هنگ  یکم تیپ 38 پیاده یک باند تروریستی را در الرمادی در دو منطقه القریه العصریه و زویغیر متلاشی کردند».

این بیانیه افزود: «در بین اعضای باند یکی کارش جاسازی بمب در خودروها برای حملات انتحاری و یکی قاتل نیروهای امنیتی در جریان آزادسازی الانبار بود. آنها همچنین ارتباط‌ها و هماهنگی‌هایی برای توسعه باند مذکور با یکدیگر داشتند و همگی به حکم ماده 4 مربوط به تروریسم تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق بودند».
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۴۸۳۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}