۰

ارتش ترکیه در راه ادلب

تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۱
ارتش ترکیه در راه ادلب
به گزارش عصر تعادل به دنبال تضعیف شدید مواضع ارتش ترکیه در ادلب پس از پیشروی‌های ارتش سوریه، آنکارا نیروهای ویژه خود را عازم این منطقه کرده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که نیروهای ویژه ارتش ترکیه برای حفاظت از پستهای دیدبانی این کشور در منطقه کاهش در ادلب که اخیرا مورد حمله نیروهای ارتش سوریه قرار گرفته است، عازم سوریه شده اند. 

براساس این گزارش، کاروانی متشکل از 50 کامیون به همراه نیروهای ویژه، تجهیزات ارتش و مهمات امروز جمعه وارد استان هاتای در جنوب ترکیه شده و به زودی از مرز سوریه عبور میکند تا به سمت ادلب بروند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اخیرا گفته بود که توافقهای میان این کشور با ایران و روسیه درباره منطقه شرقی فرات دیگر کار نمیکند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که نیروهای ارتش سوریه به مواضع ترکیه و همچنین شبه نظامیان مورد حمایت این کشور در ادلب حمله کرده و ضمن پیشرویهای زیاد شهر سراقب در ریف ادلب را به کنترل خود آورده اند.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه هم امروز (جمعه) بار دیگر مخالفت‌ها با عملیات ارتش سوریه ضد گروه‌های تروریستی در استان ادلب را تکرار کرد.

ارتش سوریه طی نزدیک به یک ماه، در واکنش به عدم پاییبندی عناصر ترویستی و ترکیه به آتش‌بس در ادلب، عملیاتی را آغاز کرده و توانسته است،دومین شهر بزرگ این استان یعنی «مَعرة النُعمان» و شهرک «خان‌طومان» را به همراه ۲۰ روستا و شهر دیگر در غرب استان حلب آزاد کند.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۴۸۳۸۱
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}