۰

آیا بنیاد مستضعفان مسئول گرانی املاک است؟

تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۱
آیا بنیاد مستضعفان مسئول گرانی املاک است؟
به گزارش عصر تعادل، سید پرویز فتاح با اشاره به ظلم خاندان پهلوی و وابستگانشان و تصاحب زمین‌های بسیاری با زور اظهار کرد: خراسان جنوبی در زمان رژیم گذشته منتسب بود به اسدالله علم وزیر دربار که بسیاری از زمین ها را تصرف کردند و به نام زدند. بعضی از مشکلات درباره این زمین ها حل شده و خیلی از موارد هم هنوز حل نشده است. این مشکل را ما باید حل کنیم و واقعا بنای ما این است که از این زمینها و منافع آن برای نفع مردم و توسعه استان استفاده شود.

وی با بیان این که فلسفه بنیاد همانطور که روی اسم آن است، برای مستضعفان و محرومان و مردم است به بخشی از خدمات این بنیاد در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: بنیاد مستضعفان به صورت سنتی در این استان خدماتی داشته و فعالیت‌هایی انجام داده که خدماتش در حوزه های مختلف اعم از بهداشتی، ورزشی، آموزشی و ... ادامه پیدا می کند.

وی با اشاره به اضافه شدن شهرستان درمیان به مناطق هدف آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان، خاطرنشان کرد: در کنار این خدمات، به پیشنهاد مسئولان استان در شهرستان درمیان مستقر می شویم و هرکاری لازم باشد برای توسعه این شهرستان انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره بناهای میراث فرهنگی که در زمین های بنیاد مستضعفان قرار دارد، گفت: اگر این املاک و اماکن تاریخی در اختیار میراث فرهنگی است، حتما وظیفه آنهاست که اقدام به مرمت این بناهای تاریخی کنند. البته اگر ملکی در اختیار بنیاد است و میراث فرهنگی آن را ثبت تاریخی کرده باشد، ما موظفیم این املاک را حفظ کنیم تا تعیین تکلیف شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس بنیاد مستضعفان در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش قیمت زمین و املاک در اثر مزایده های این بنیاد، تصریح کرد: در همه ایران قیمت ملک بالا رفته است. آیا در آنجاها هم مزایده بنیاد باعث شده؟ متوسط گیری کنند که قیمت ملک در بیرجند نسبت به 3 سال قبل چقدر گران شده، در نقاط دیگر ایران هم ارزیابی کنند. حتما اینطور نیست که افزایش قیمت ملک در بیرجند بیشتر از سایر نقاط کشور باشد.

وی یادآور شد: تمام تلاش ما این است که منافع مزایده های بنیاد مستضعفان برای مردم استان باشد.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۱۴۸۳۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}