۰

میوه ای ایرانی که علاج کرونا است!

تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۸
میوه ای ایرانی که علاج کرونا است!
به گزارش عصر تعادل، «سیدکاظم کاظمینی» عضو هیات علمی دانشگاه شهید صدوقی یزد با اشاره به خواص دارویی میوه عناب اظهار می‌کند: عناب، داروی گیاهی موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن است و در هنگام سرماخوردگی نیز استفاده از آن بسیار موثر خواهد بود.

عناب میوه‌ای با خواص دارویی قابل توجهی است که بنابر اعلام یکی از اعضای دانشگاه علوم پزشکی یزد با تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند با توجه به شیوع آنفلوانزا و کرونا نقش موثری در پیشگیری از آنها ایفا کند.

عناب یکی از میوه‌های دارای خواص دارویی و پرمصرف در بین مردم از زمان‌های گذشته تاکنون بوده است که عمدتاً خواص آن را در درمان سرماخوردگی، خون‌سازی و به اصطلاح بومی صاف کردن و تصفیه‌ی خون ذکر کرده‌اند.
 
این میوه در بین گروه‌هایی از جامعه به خصوص افراد دارای بیماری‌های فشار خون و سرماخورده بیشتر مصرف می‌شود و با توجه به ارزش دارویی آن در افزایش ایمنی بدن به نظر می‌تواند میوه‌ و گیاه دارویی مناسبی برای پیشگیری از بیماری‌های مسری مانند آنفلوآنزا و حتی کرونا ویروس جدید باشد.
 
«سیدکاظم کاظمینی» می گوید: جوشانده عناب که به میزان 50 گرم در یک لیتر آب تهیه می‌شود، شربت خوبی برای عوارض سرماخوردگی مانند مشکلات سینه‌ای و تنفسی است، به ویژه در خشونت و گرفتگی صدا و سرفه‌های ناشی از حرارت نیز بسیار موثر است.
 
وی با بیان این که میوه عناب در بارداری نیز منع مصرف ندارد، گفت: البته هر گیاه دارویی یک سری عوارض به همراه دارد به طور مثال مصرف عناب در معده‎های سرد به ویژه اگر نفخ وجود دارد، منع شده یا در صورت لزوم مصرف، استفاده از آن به همراه مویز یا شکر توصیه شده است.
 
کاظمینی تصریح کرد: یکی از دیگر عوارض مصرف میوه عناب تاثیر آن در کاهش نیروی جنسی و اسپرم است اما برای رفع این مشکل، مصرف آن به همراه عسل توصیه شده است.
 
در عین حال، وی عناب را دارای خواص متعددی دانست و گفت: عناب، ملینی نرم‌کننده برای سینه است و به طور کلی در کنار انجیر و مویز در رفع مشکلات سینه از جمله مشکلات تنفسی هنگام سرماخوردگی، جزو سه میوه‌ی موثر است.
 
این متخصص طب ایرانی سنتی خاطرنشان کرد: یکی از کاربردهای دیگر عناب استفاده از آن به عنوان تصفیه‌کننده خون است به طوری که از این میوه به عنوان یک داروی خونساز یاد می‌کنند.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان عناب را جزو میوه‌های کاربردی و قابل استفاده در تمام فصول سال دانست و گفت: عناب تازه دارای خواص مزاجی گرم، سرد و تا حدی معتدل است اما برخی از دانشمندان و طبیبان مانند ابن‌سینا،  آن را دارای طبع کمی سرد می‌دانند که از نظر رطوبت ممعتدل و تا کمی مایل به رطوبت است.
 
کد مطلب : ۱۴۸۳۹۵
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}